השיטה המיוחדת שחשפה: זה מספר המפונים שחזרו לבתיהם

מדד מיוחד של בזק חושף כמה מפונים בדיוק חזרו לבתיהם בצפון ובדרום, על פי נתוני האינטרנט המתקבלים מהיישובים. על פי הנתונים פחות משליש מהתושבים חזרו לבתיהם ביישובים צמודי הגדר בעוטף, על אף מאמצי המדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/02/24 10:06 כח בשבט התשפד

השיטה המיוחדת שחשפה: זה מספר המפונים שחזרו לבתיהם
ילד בעוטף עזה, אילוסטרציה, צילום: Moshe Shai,FLASH 90

ארבעה חודשים לפרוץ המלחמה ועל אף ניסיונות המדינה להחזיר את המפונים לבתיהם, סוגיית מספר התושבים אשר אכן שבו ליישובים באזורי הצפון והדרום מלווה באי וודאות. חברת בזק הצליחה לבדוק את המספר המדויק בשיטה מפתיעה במיוחד. לטענתם, נתוני השימוש באינטרנט הביתי הן אחת הדרכים היותר מדויקות לזהות בית ש"חוזר לחיים". אם אנשים בבית תעבורת הרשת שלהם תראה זאת.

השיטה המיוחדת של בזק מגלה: מספר המפונים שחזרו לבתיהם

כשני שליש מהתושבים שגרים בעוטף בטווח שבין 4-7 ק"מ חזרו לבתיהם, כך עולה מהמדד המיוחד שהתפרסם היום (ד'). המדד בודק את אחוז משקי הבית שצורכים אינטרנט בכל ישוב ברחבי הארץ. הנתונים מתקבלים דרך טכנולוגיה מהימנה ואובייקטיבית המאפשרת לבדוק את המגמות בשימוש באינטרנט הביתי וכך לחשב את שיעור התושבים שחזרו לביתם מאז פרוץ המלחמה.

על פי הדו"ח, המצב בישובים שנמצאים במרחק 4-7 ק"מ מעזה טוב בהרבה: בסוף אוקטובר נכחו בבתיהם רק 32% מהתושבים, בסוף נובמבר מספר התושבים שחזרו לבתיהם עלה ל-49% . בסוף דצמבר 56% כבר חזרו לבתיהם ונכון לשבוע האחרון 68% כבר חזרו לבתיהם.

קיבוץ בארי אחרי הזוועות

קיבוץ בארי אחרי הזוועות, צילום: Edi Israel/Flash90

הנתונים העגומים בצפון וביישובים צמודי הגדר עם עזה

על פי הדו"ח, בסוף אוקטובר ביישובי העוטף צמודי הגדר עם עזה נכחו כ-20% מהתושבים בבתים, בסוף נובמבר חלה ירידה נוספת ורק 10% מהתושבים נכחו בבתיהם. בסוף דצמבר שיעור התושבים שחזרו לישובים חזר ל-20%, ונכון להשבוע – תחילת פברואר כ-28% מהתושבים חזרו לבתיהם.

המצב ביישובי גבול הצפון לעומת זאת יותר דומה למצב בישובים הסמוכים לגבול עם עזה ובולטת מגמה של קיפאון. בסוף אוקטובר נכחו בבתיהם כ-29% מהתושבים, בסוף נובמבר חלה עלייה מתונה ל-36%. בסוף דצמבר עלייה זעירה ל-38% - ונכון לשבוע האחרון רק 37% מתושבי גבול הצפון נמצאים כעת בבתים ואינם בגדר מפונים.