מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הרמטכ"ל והאלוף יהודה פוקס מתנצלים בפני המתנחלים: "עשינו טעות"

הסערה סביב התרגיל הצבאי שהתקיים אמש בקרני שומרון, בו בצה"ל תירגלו תרחיש שמתנחלים חוטפים פלסטיני, כשחיילים שמדמים את המתנחלים לובשים ווסטים עליהם כתוב "אויב" מסרבת לדעוך, כעת הרמטכ"ל מתנצל

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/24 20:08 כז בשבט התשפד

הרמטכ"ל והאלוף יהודה פוקס מתנצלים בפני המתנחלים: "עשינו טעות"
הרמטכ"ל הרצי הלוי, צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי סיים בשעות האחרונות הערכת מצב עם כוחות צה"ל ברצועת עזה, ולאחר מכן התייחס לתרגיל שהתקיים באיו"ש אתמול, בו בהנחיית אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס תורגל תרחיש בו מתנחלים חוטפים פלסטיני: "צה"ל נלחם בכל הזירות, וביהודה ושומרון מתמודדים הכוחות מול טרור אכזרי בסביבה מורכבת. התרגיל שבוצע אתמול נועד להכין את הכוחות להתמודד עם מגוון רחב של תרחישים, במטרה לשפר את מוכנותם".

הרצי התנצל על התרגיל הפוגעני: "עם זאת, התרחיש המדובר לא היה צריך להיות מתורגל וזוהי שגיאה. אנחנו נתחקר ונלמד, ואנו מצטערים בפני כל מי שנפגע מכך. כוחות צה"ל בפיקוד המרכז, בפיקודו של האלוף יהודה פוקס, עושים מסביב לשעון ותוך סיכון חיים לביטחון התושבים. נמשיך לעשות יחד למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל".

גם יהודה פוקס, אלוף פיקוד מרכז שהיה אחראי על התרגיל הגיב: "זאת הייתה טעות לתרגל את התרחיש הספציפי הזה, של חטיפת פלסטיני ע"י ישראלים. נגביר את המעקב על התרחישים בתרגילים הבאים".