מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גנץ תוקף את נתניהו על התרגיל ביו"ש: "צריך להתנצל בפני צה"ל"

אחרי שנתניהו נעמד לצד מתיישבי יו"ש שזעמו על התרגיל בו הם מוצגים כאויב, גנץ תוקף את נתניהו: "ההחלטה של ראש הממשלה להשתמש באירוע כדי לפגוע בצה"ל ובלכידות ממניעים פוליטיים מיותרת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/24 17:43 כז בשבט התשפד

גנץ תוקף את נתניהו על התרגיל ביו"ש: "צריך להתנצל בפני צה"ל"
גנץ ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90, Chaim Goldberg/Flash90,

אמש (ב'9 קיים אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס תרגיל צבאי בו המתיישבים ביהודה ושומרון דומו כאויבים. החיילים תרגלו רצח תינוקת יהודייה בידי ערבים, כאשר בתגובה דומתה שריפת רכבים על ידי יהודים בכפר הערבי, ובנוסף - חטיפת ערבי תוך הקפצת החטיבה היהודית ויחידת דובדבן. קצינים וחיילים רבים זעמו על ביצוע התרגיל ועזבו אותו בכעס. גנץ מביע אי שקט מהתרגיל ביו"ש אמש, אך תוקף את נתניהו על התגובה שלו.

רבים הביעו את אכזבתם מצה"ל בעקבות התרגיל, ביניהם גם ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר: "התרחיש הפיקטיבי הזה מנותק מהמציאות, לא ראוי ועושה עוול לציבור שלם ויקר של המתיישבים. בזמן שרבים מהם נלחמים בחירוף נפש ואף נופלים למען הגנת ישראל. איני מוכן לקבל אטימות לב כזאת כלפי אחינו ואחיותינו ביהודה ושומרון".

"נתניהו צריך להתנצל בפני צה"ל ובפני כל אזרחי ישראל"

מי שלא היה מרוצה מהתגובה הוא בני גנץ, שאמנם הסכים כי "ההחלטה לתרגל חטיפת פלסטינים על ידי אנשי ההתיישבות במסגרת "ביום אויב" הייתה טעות. צה"ל תחקר אותה והתנצל וטוב שכך" אך ניצל את ההזדמנות לתקוף את ראש הממשלה: "ההחלטה של ראש הממשלה להשתמש באירוע כדי לפגוע בצה"ל ובלכידות ממניעים פוליטיים מיותרת, ומצריכה גם היא תחקיר והתנצלות שלו, בפני צה"ל וכל אזרחי ישראל".