מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"מנותק מהמציאות ועושה עוול": נתניהו מגיב על התרגיל ביו"ש שעורר סערה

אמש ניהל האלוף יהודה פוקס תרגיל במסגרתו דימו תרחיש בו מתנחלים חוטפים ערבי, רבים תקפו את התרגיל הפוגעני, שקורה בזמן שרוב הגברים בהתנחלויות מגוייסים, עכשיו גם נתניהו תוקף: "מדובר באטימות לב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/24 16:56 כז בשבט התשפד

"מנותק מהמציאות ועושה עוול": נתניהו מגיב על התרגיל ביו"ש שעורר סערה
נתניהו נפגש עם חיילים בעלי, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

ראש הממשלה נתניהו הגיב היום (ג') על התרגיל שהתקיים אמש ברחבי יו"ש, בו דימו את מתיישבי יו"ש לאוייבים. נתניהו תקף את צה"ל ואמר: "התרחיש הפיקטיבי הזה מנותק מהמציאות, לא ראוי ועושה עוול לציבור שלם ויקר של המתיישבים".

"איני מוכן לקבל אטימות לב כזאת כלפי אחינו ואחיותינו"

עוד הוסיף נתניהו ואמר: "בזמן שרבים מהם נלחמים בחירוף נפש ואף נופלים למען הגנת ישראל. איני מוכן לקבל אטימות לב כזאת כלפי אחינו ואחיותינו ביהודה ושומרון" נתניהו דורש תשובות ותחקיר מצה"ל בעניין.

כזכור, אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס הוביל אמש תרגיל צבאי בו המתיישבים ביהודה ושומרון דומו כאויבים. החיילים תרגלו רצח תינוקת יהודייה בידי ערבים, כאשר בתגובה דומתה שריפת רכבים על ידי יהודים בכפר הערבי, ובנוסף - חטיפת ערבי תוך הקפצת החטיבה היהודית ויחידת דובדבן. קצינים וחיילים רבים זעמו על ביצוע התרגיל ועזבו אותו בכעס.

דובר צה"ל: "צה"ל לא תרגל תרחישים המדמים מתיישבים כאויב"

דובר צה"ל הגיב לפרשה ואמר: "במהלך תרגיל רחב באוגדת איו"ש לשיפור מוכנות האוגדה וההגנה במרחב לשמירה על ביטחון התושבים, תורגלו למעלה ממאה תרחישים שונים ובהם תרחישי קיצון. צה"ל לא תרגל תרחישים המדמים מתיישבים כאויב, והסימון בווסטים המדוברים אשר מטרתם להפריד בין מתורגל למתרגל הינה כחלק משגרת הבטיחות. במקרה הנוכחי טעות היה לסמנם בכיתוב שכזה ואנו מצרים על כך. לצה"ל קשר הדוק עם ההתיישבות, והוא פועל להגנתם מסביב לשעון ובשיתוף פעולה".