מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"התחושה הייתה שעוד שנייה מסתערים על היישובים ביהודה ושומרון"

אלעד הומינר, לוחם ביחידת ההגנה המרחבית בבנימין, מספר על ההיערכות לקראת שירות ממושך וההבנה שאירועי השבעה באוקטובר יכולים לחזור על עצמם גם ביו"ש: "מאז הטבח הרבה יותר ברור לאן הם יכולים להגיע"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 06/02/24 17:37 כז בשבט התשפד

"התחושה הייתה שעוד שנייה מסתערים על היישובים ביהודה ושומרון"
מחבלי חמאס ברשות הפלסטינית, צילום: Nasser Ishtayyeh,Flash90

עם פרוץ המלחמה מאות לוחמי ההגנה המרחבית איו"ש התייצבו לשירות מילואים במקום לוחמי כיתות הכוננות שגויסו למלחמה. ארבעה חודשים חלפו מאז, אך ביחידות ההגמ"ר שומרים על דריכות. אלעד הומינר, לוחם ביחידת ההגמ"ר של עופרה, מגלה ל"חדשות כיפה" כי מאז פרוץ המלחמה הלוחמים שינו דיסקט וכבר לא בונים על השקט המתעתע מעבר לגדר.

"מאז הטבח הרבה יותר ברור לאן הם יכולים להגיע"

"בשבעה באוקטובר, התחושה הייתה שעוד שנייה מסתערים פה על היישוב. באופן מפתיע, יחסית היה שקט. אמנם כעת יש יותר פיגועים אבל זה עדיין לא מה שאנשים ציפו" אומר אלעד, אך מוסיף: "מאז הטבח הרבה יותר ברור לאן הם יכולים להגיע. כשאתה רואה סרטון של הרשות הפלסטינית כשהם מתאמנים לקראת משהו, עכשיו ברור לכול לוחם כאן שהם לא מתאמנים סתם. שזה עניין של זמן ואי אפשר לבנות על זה שהם מפחדים".

שמתם לב לשינוי מסוים בגזרה מאז המלחמה?

"בכפר סילואד הסמוך נערכה לאחרונה הלוויה עם דגלים של חמאס ופת"ח יחד. אלו דברים שלא היה עד כה, גם פת"ח וגם חמאס יחדיו בצה"ל עדיין עושים את ההפרדה אבל אני לא חושב שאפשר לעשות את אותה. הם יחד".

בשל המלחמה הנמשכת בעזה וההיערכות המוגברת בגבול הצפון אלעד מספר על מחסור רב בכוח אדם וציוד עבור כיתות הכוננות שאותם הם מחליפים. "כרגע אין כאן כיתת כוננות פעילה בגלל המלחמה, לוחמים גויסו וגם עכשיו כשהם חוזרים, זה לא באופן מלא - אז אנחנו נשארים פה".

"עכשיו כבר מדברים על זה שנאכל מצות ביחד"

בשלב זה הלוחמים נערכים לשירות ממושך שלכל הפחות יתארך עד פסח הקרוב "בהתחלה אמרו לנו שנשתחרר בראשון לינואר, אחרי זה בראשון למרץ ועכשיו כבר מדברים על כך שנאכל מצות ביחד" מספר אלעד. הלוחמים עצרו תוכניות הפסיקו עבודה אך נחושים להשלים את השירות. "מה עושים? נושכים שפתיים".