חלופה לאונר"א עד סוף השבוע: ההוראה של נתניהו לרמטכ"ל

בצל הסערה סביב ארגון הסיוע אונר"א, ראש הממשלה הורה לצה"ל ולרמטכ"ל להציג חלופות לארגון שישראל מעבירה לו את הסיוע ההומניטרי ואחראי על חלוקתו | מזכ"ל האו"ם הורה להקים ועדה שתבדוק את מעורבות אונר"א בטבח

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/24 07:25 כז בשבט התשפד

חלופה לאונר"א עד סוף השבוע: ההוראה של נתניהו לרמטכ"ל
הלוי, נתניהו וגלנט, צילום: קובי גדעון, לע"מ

בצל הסערה סביב ארגון הסיוע אונר"א והדיווחים על כך שבצבא הסתירו מידע, ראש הממשלה נתניהו הורה לרמטכ"ל הרצי הלוי להביא בזמן הקרוב חלופות אחרות להסתמכות על אונר"א, כך לפי פרסום הבוקר (ג') בכאן רשת ב'.

נתניהו דורש להחליף את אונר"א בכל מה שקשור להעברת משלוחי הסיוע ההומניטרי לעזה שמועברים כיום ישירות לארגון, וביקש שהלוי יציג חלופות עד לסוף השבוע הקרוב - כך לפי בכירים בקבינט המדיני ביטחוני. נציין כי עתה כל הסיוע ההומניטרי שנכנס לעזה בידיי ישראל מועבר לאונר"א והוא האחראי על חלוקתו לאוכלוסייה.

חוסמים את משאיות הסיוע במעבר כרם שלום

מפגינים חוסמים את משאיות הסיוע במעבר כרם שלום

מזכ"ל האו"ם הורה לבדוק את מעורבות אונר"א בטבח

נזכיר כי אתמול הודיע מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, כי תוקם ועדת בדיקה חיצונית שתבחן את החשדות נגד אונר"א לפיהן מספר עובדים בארגון לקחו חלק במתקפת הטרור הרצחנית שהייתה ב-7 לאוקטובר בישראל.

לפי מזכ"ל האו"ם גוטרש, הם יעשו כל שביכולתם על מנת "להבטיח ניטרליות ולהגיב להאשמות על הפרות חמורות". עבודתה של הוועדה צפויה להסתיים בסוף חודש אפריל כאשר צפוי לצאת דוח ביניים בסוף חודש מרץ.