לאחר הדלפת פסק הדין: זה הצוות שיוקם בהוראת מ"מ נשיא בית המשפט העליון

ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון השופט עוזי פוגלמן הורה להקים צוות בדיקה לבחינת הדלפת פסק הדין בנוגע לעילת הסבירות: "פרסום חלקים מטיוטות פסקי דין שטרם הושלמה כתיבתם הוא אירוע חמור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/24 22:34 כו בשבט התשפד

לאחר הדלפת פסק הדין: זה הצוות שיוקם בהוראת מ"מ נשיא בית המשפט העליון
השופט עוזי פוגלמן בדיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון השופט עוזי פוגלמן הורה הערב (ב') על הקמת צוות בדיקה לבחינת ההדלפה התקדימית של פסק הדין בנוגע לעילת הסבירות. נזכיר כי ערב פרסום פסק הדין, חלקים ממנו פורסמו על ידי העיתונאי עמית סגל בחדשות 12. "צוות הבדיקה ימפה את שיטות העבודה הפיזיות והטכנולוגיות בבית המשפט, את הפרצות האפשריות לדליפת מידע, ואת היקף הגורמים הנחשפים למידע", אמר פוגלמן.

הדיון בבית המשפט העליון על חוק צמצום עילת הסבירות

הדיון בבית המשפט העליון על חוק צמצום עילת הסבירות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"פרסום חלקים מטיוטות פסקי דין שטרם הושלמה כתיבתם הוא אירוע חמור"

בכתב המינוי לוועדה נאמר כי הבודקים ידונו בכל ההיבטים המערכתיים הנוגעים לגילוי מידע, וזאת לשם מניעת גילוי מידע אסור בעתיד. "פרסום חלקים מטיוטות פסקי דין שטרם הושלמה כתיבתם הוא אירוע חמור", נכתב.

עוד הוסיף פוגלמן בכתב המינוי, כי: "יש לעשות כל שניתן על מנת לברר את הדברים בהקדם לשם הפקת לקחים לעתיד. לפיכך, לאחר ששקלתי את הדברים לעומקם, בשל הדחיפות והנחיצות באיתור מהיר של הנסיבות המערכתיות אשר אפשרו את הוצאת המידע שפורסם ומידע דומה מסוג זה, ולשם גיבוש המלצות לפעולה בטווח הזמן הקרוב ובמבט צופה פני עתיד – אני ממנה בזאת צוות בדיקה".

צוות הבדיקה כולל משפטנים

נציין כי צוות הבדיקה יכלול את מיכאל שפיצר, מנהל בתי המשפט לשעבר, חגי אבימור, ראש אגף חקירות בשב"כ בדימוס, איל דגן, ראש אגף חקירות בשב"כ בדימוס והשופטת ד"ר קרן אזולאי, רשמת בית המשפט העליון.