מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אושר סופית: תקופת ההתמחות בעריכת דין תקוצר משמעותית

אושרה סופית הצעת חוק לשכת עורכי הדין התשפ"ד-2024, לפיה תקוצר תקופת ההתמחות בעריכת דין במסגרת הוראת שעה. תקופת ההתמחות תקוצר מ-18 חודשים ל-12 חודשים בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/24 21:25 כו בשבט התשפד

אושר סופית: תקופת ההתמחות בעריכת דין תקוצר משמעותית
עורך דין, צילום: Worawee Meepian,Shutterstock

מליאת הכנסת אישרה היום (ב') בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק לשכת עורכי הדין התשפ"ד-2024, לפיה תקוצר תקופת ההתמחות בעריכת דין במסגרת הוראת שעה. בהצעה תמכו 17 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים.

מהדיון במליאה,

מהדיון במליאה, צילום: דני שם טוב / נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

תקופת ההתמחות תקוצר מ-18 חודשים ל-12 חודשים בלבד

כאמור, במסגרת האישור נקבעה הוראת שעה עד לסוף שנת 2024, שתיתן מענה למתמחים שהתחילו את התמחותם החל מחודש ספטמבר 2023, כך שמשך התמחותם של מתמחים אלה יקוצר מתקופה של 18 חודשים ל-12 חודשים בלבד. כך, יסיימו המתמחים את מסלול ההכשרה שלהם למקצוע בתקופה קצרה יותר, כך שיוסמכו בהקדם כעורכי דין ויוכלו להשתלב בשוק התעסוקה.

תהיה התחשבות במי שנפגע מהלחימה

באשר למתמחים שהחלו את התמחותם החל מינואר 2023 ועד סוף אוגוסט 2023, מוצע לקבוע בהוראת מעבר כי תקופת התמחותם תקוצר ל-15 חודשים, וזאת לאחר שהתקבלה במליאה הסתייגות שהוגשה בנושא. בנוסף, מוצע לקבוע כי היעדרויות אשר נסיבותיהן קשורות בזיקה ישירה ללחימה ולמצב המיוחד בעורף בהתאם לקטגוריות שנמנו בחוק, ייחשבו כהיעדרויות שנכללות בתוך תקופת ההתמחות של המתמחה ושאינן פוגעות ברציפות תקופת ההתמחות.

שר המשפטים, ח"כ יריב לוין מסר היום: "החוק הזה הוא בשורה ובא להקל על ציבור גדול של מתמחים, בשעה שרבים בגלל המלחמה גם כך נתקלים בקשיים גדולים.