מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גלנט: "בסוף המלחמה חמאס לא ישלוט בעזה ולא תהיה בה התיישבות ישראלית"

גלנט על הלחימה ברצועה: "מקיימים מאמץ חוצה שלבים במרחב חאן יונס, החטיבה של חמאס שם קרובה לפירוק. סינוואר עובר ממסתור למסתור" | על בן גביר: "הוא לא חלק מההנהגה שמקבלת את ההחלטות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/24 19:18 כו בשבט התשפד | עודכן בתאריך 05/02/24 19:34

גלנט: "בסוף המלחמה חמאס לא ישלוט בעזה ולא תהיה בה התיישבות ישראלית"
השר יואב גלנט בהצהרה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

על רקע התמרון הקרקעי של צה"ל ברצועת עזה, מסר הערב (ב') שר הביטחון יואב גלנט הצהרה לתקשורת והתייחס ללחימה ברצועה ולחיסול חמאס ופירוקו מנשקו: "18 גדודי חמאס פורקו. כמחצית מלוחמי החמאס נהרגו או נפצעו קשה. אנחנו מקיימים מאמץ חוצה שלבים במרחב חאן יונס, החטיבה של חמאס שם קרובה לפירוק", אמר. בהתייחסות ל"יום שאחרי", מסר בנחרצות: "בסוף המלחמה חמאס לא ישלוט בעזה ולא תהיה בה התיישבות ישראלית אזרחית".

כוחות צה"ל בעזה

כוחות צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

גלנט: "ידע כל מחבל המסתתר ברפיח כי סופו יהיה כמו של אלה בחאן יונס"

עוד אמר גלנט, כי "התמרון הקרקעי הנוכחי הוא מהמורכבים ומהמסובכים ביותר בהיסטוריה של המלחמות". בהמשך איים ואמר: "נגיע גם למקומות שבהם טרם לחמנו במרכז הרצועה ובדרומה, ובמיוחד אל מרכז הכובד האחרון שנותר בידי חמאס - רפיח. ידע כל מחבל המסתתר ברפיח כי סופו יהיה כמו של אלה בחאן יונס, בעזה או בכל מקום אחר ברצועה. כניעה או מוות, אלו האפשרויות. החמאס מבין רק כוח".

"אנו מעמיקים את אחיזתנו על תכניות החמאס"

בהמשך, הדגיש גלנט כי הנהגת חמאס ויחיא סינוואר בראשה נמצאים במנוסה. "סינוואר עובר ממסתור למסתור, לא מצליח לתקשר עם סביבתו ובימים האחרונים לוחמי צה"ל מצאו חומרים משמעותיים במקומות בהם שהה לאחרונה ובזכותם אנו מעמיקים את אחיזתנו על תכניות החמאס", אמר.

מנהיג חמאס יחיא סינוואר

מנהיג חמאס יחיא סינוואר, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

"בן גביר לא חלק מההנהגה שמקבלת את ההחלטות"

גלנט התייחס לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ואמר כי הוא "לא חלק מההנהגה שמקבלת את ההחלטות". בהמשך דיבר על ערך השותפות ואמר: "כדי להשיג את מטרות המלחמה עלינו לקיים אחדות ושותפות מדינית ופוליטית. אני קורא לחבריי בממשלה - המשיכו והדקו את השותפות".