"המחבל לבש ציצית": מפקד צוות הצלפים משחזר את ההחלטה לירות

מפקד צוות צלפים שיצא מעזה, תיאר את אחד הקרבות בהם חוסלו שישה מחבלים כאשר אחד מהם לבש ציצית. "המחשבה הראשונה שראינו את הגופות של המחבלים הייתה 'אולי זה חטוף'" תיאר. הסוף היה טוב כשהתברר שמדובר במחבל

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/24 12:25 כו בשבט התשפד

"המחבל לבש ציצית": מפקד צוות הצלפים משחזר את ההחלטה לירות
לוחם צה"ל, ארכיון. למצולם אין קשר לנאמר בכתבה, צילום: Nati Shohat,Flash90

רב סרן יאיר, מפקד צוות צלפים שיצא מהלחימה בעזה, התראיין אתמול (א') לתוכניתה של איילה חסון ושיתף על רגעים דרמטיים בהם חוסל מחבל שלבש ציצית, כאשר היה חשש כי הצוות פגע באחד החטופים. "הגדוד שלנו היה בבית חנון ובאחת ההיתקלויות נתקלנו בשישה מחבלים ושישתם חוסלו" תיאר הקצין.

"ממש ציצית של חיילים ירוקה"

"אחד מהם" המשיך, "היה עם ציצית דרייפיט, ממש ציצית של חיילים ירוקה והמחשבה הראשונה שראינו את הגופות של המחבלים הייתה 'אולי זה חטוף', והמחשבה השנייה הייתה 'רגע מה הייתי יכול לעשות אחרת'" תיאר את הרגעים הדרמטיים. בהמשך תיאר הקצין את הזיהוי כי מדובר במחבל ולא באחד החטופים: "ברוך השם זיהינו שזה היה מחבל וגם ראינו את הפנים אחרי זה, אבל באמת אני לא מקנה בחייל".

לשאלתה של חסון מהיכן היה למחבל את הפריט השיב: "יכול להיות שאולי גנבו מאחד המוצבים, אולי הוא הבין מה הוא לובש והוא ניסה להסתוות". הוא תיאר את השיח בין הלוחמים לאחר התקרית: " דיברנו על המקרה, אתה סומך על החייל בקצה שהוא ידע לעשות את שיקול הדעת ולחשוב שלוש פעמים לפני שהוא לוחץ על ההדק, אבל בטווח זמן הכי קצר כדי שאם זה יהיה מחבל אז הוא לא יפספס אותו" סיכם.