לאחר בנק לאומי: גם הבנק הממשלתי מקפיא חשבון של תושב יו"ש

חשבונו של דוד חי חסדאי, אחד מארבעת תושבי יהודה ושומרון עליהם הטיל הממשל האמריקאי סנקציות, הוקפא על ידי בנק הדואר שנמצא בבעלות ממשלתית | בניגוד לעמדת סמוטריץ': בנק ישראל מגבה את בנק לאומי

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/24 11:59 כו בשבט התשפד

לאחר בנק לאומי: גם הבנק הממשלתי מקפיא חשבון של תושב יו"ש
בנק הדואר, מקפיא את חשבון הבנק, צילום: Yossi Aloni,Flash90

לאחר שבנק לאומי הקפיא את חשבון הבנק של תושב יו"ש ינון לוי, חשבונו של תושב נוסף שנמצא ברשימת הסנקציות של ממשלת ארה"ב, מוקפא. בנק הדואר הקפיא את חשבונו של דוד חי חסדאי למרות שמדובר בבנק בבעלות המדינה ולא בבנק פרטי, כך פרסם העיתונאי חנן גרינווד.

"העובדה שהדבר מתרחש תחת כהונתה של ממשלת הימין, היא חרפה"

חסדאי, שכאמור נכלל בין ארבעת תושבי יו"ש עליהם הוטלו הסנקציות, הגיב לדברים ואמר לגרינווד כי "העובדה שבנק ממשלתי מחליט באמצע יום בהיר לעקל חשבונות בנק של מתיישבים אך ורק בגלל לחץ של ארגוני שמאל קיצוני וממשל אמריקאי עויין היא בלתי נתפסת, אך העובדה שהדבר מתרחש תחת כהונתה של ממשלת הימין רגע אחרי הטבח הגדול בתולדות המדינה היא חרפה לאומית ממדרגה ראשונה".

בנק לאומי, גיבוי מבנק ישראלצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בניגוד לעמדת סמוטריץ': בנק ישראל מגבה את בנק לאומי

חסדאי היה עצור בעבר בעבר מעצר מנהלי וחברי כנסת רבים חתמו על עצומה לשחרורו. בהודעת הממשל על הסנקציות נכתב על חסדאי כי הוא "הוביל ויזם התפרעות בחווארה" כך לפי האמריקאים. בנק ישראל נדרש היום לסוגיה וגיבה את התנהלות בנק לאומי, זאת לאחר ששר האוצר סמוטריץ' תקף את החלטת בנק לאומי.

סמוטריץ' כאמור, הגיב להחלטת בנק לאומי ואמר אתמול (א') כי הוא ידאג "שבנקים לא יפגעו באזרחי ישראל בגלל צו מופרך שאין לו הצדקה. אנחנו לא רפובליקת בננות של ארצות הברית".