עצוב במפרץ אילת: עטלף הים הסתבך עם חוט - כך הגיב הבחור שעשה שנורקל

תצפית עצובה במפרץ השמש באילת - טחן עניוני נצפה שפיו תפוס בחוט דייג. מתנדב רשות הטבע והגנים שעשה שנורקל במקום ראה את הטחן וניסה לעזור לו אך תיאר כי "ניסיון לשחרר את חוט הדיג לא הצליח".

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/24 09:20 כו בשבט התשפד

עצוב במפרץ אילת: עטלף הים הסתבך עם חוט - כך הגיב הבחור שעשה שנורקל
הטחן שנצפה, גורל עצוב, צילום: דורון בראש

מפרץ אילת ידוע ביצורים המרתקים שנמצאים בו ואחר מהם הוא הטחן העיוני, אלא שהטחן שנצפה סבל מחוט דייג שהתלפף על פיו. מתנדב רשות הטבע והגנים שניסה לעזור לא הצליח וגורלו של הטחן עצוב במיוחד: מוות בייסורים רעב או זיהום כתוצאה מנמק.

"ניסיון לשחרר את חוט הדיג לא הצליח"

דורון בראש מתנדב רשות הטבע והגנים שזיהה את הטחן שיחזר: "בשעות הבוקר שנרקלנו אני וחבר במפרץ השמש במפרץ אילת. אנחנו מכירים את המקום כבית גידול ייחודי של עטלפי ים (טחן עינוני)' מספר דקות לאחר מכן פגשנו להקה בת 5 פרטים, בגדלים שונים. לדאבונינו ראינו חוט דיג ארוך מלופף סביב פיו של הטחן הגדול; ניסיון לשחרר את חוט הדיג לא הצליח" אמר .

"השכיחות של האירועים בהם נלכדים בעלי חיים ימיים מוגנים בפסולת דיג או כתוצאה מפעילות דיג, במפרץ השמש, היא גבוהה" הוא מוסיף, "בכל צלילה אני פוגש בעלי חיים לכודים בקרסים, במלכודות, בחוטי דיג וברשתות, רשויות התכנון חייבות להכריז על פנינת הטבע - מפרץ השמש - כשמורת טבע ימית".

דורון בראש

דורון בראש צילום: עטלף הים

מפרץ אילת מהווה נכס לא רק לאומי, אלא גם בינלאומי

עומרי עומסי פקח יחידה ימית במפרץ אילת הוסיף: "הבטאי חייב לשמור על תנועה במידה והוא נתפס ואינו יכול לנוע הדבר יכול להביא למותו. הטחן עינוני הינו בטאי גדול, המכונה גם עטלף ים, המגיע למוטת כנפיים של עד שני מטרים. במידה ואתם רואים חייה במצוקה דווחו למוקד רשות הטבע והגנים".

ברשות הטבע והגנים מוסיפים כי מפרץ אילת, על מגוון שוניות האלמוגים הקיימות בו, מהווה נכס לא רק לאומי, אלא גם בינלאומי וזאת בזכות עמידותן הגבוהה של שוניות האלמוגים לשינויים אקלימיים המכים קשות בשוניות רבות ברחבי העולם.