מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

רק 5 מחבלים - מאות מאסרי עולם: הרוצחים הכבדים ברשימת חמאס

הערכות: בחמאס ידרשו לשחרר מחבלים כבדים עם דם על הידיים, חמישה מהם מרצים בסך כולל לא פחות מ-222 מאסרי עולם. המחבלים הם עבדאאלה ברגותי, עבאס א-סייד, איבראהים חאמד, אחמד סעדאת ומוחמד ערמאן

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/24 23:36 כה בשבט התשפד

רק 5 מחבלים - מאות מאסרי עולם: הרוצחים הכבדים ברשימת חמאס
איברהים חמד, צילום: Oren Nahshon,flash90

בישראל ממתינים לתשובת החמאס על מתווה עסקת החטופים שסוכם בשבוע שעבר בפסגת פריז, אך כבר עתה קיימות הערכות לזהותם של המחבלים הכבדים ביותר אותם ידרשו בארגון הרצחני. מדובר במחבלים שהובילו את פיגועי הראווה שזעזעו את מדינת ישראל באינתיפאדה השנייה ובשנות התשעים. בארגון הרצחני דרשו את שחרורם של מחבלים אלו כבר בעסקת שליט אך אז נענו בסירוב.

שלושה מחבלים - יותר ממאה מאסרי עולם

בדיווח הערב (א') בערוץ 12 הוצגו שמותיהם של חמישה מחבלים אותם ידרשו בארגון הרצחני נוסף למרואן ברגותי. על פי הערכות המחבלים הם עבדאאלה ברגותי מומחה המטענים של חמאס שנידון ל-67 מאסרי עולם, עבאס א-סייד, שנידון ל-35 מאסרי עולם ויזם את הפיגוע במלון פארק ואיבראהים חאמד שנידון ל- 54 מאסרי עולם ומוגדר כאסיר המסוכן ביותר בישראל.

עבדאללה ברגותי

עבדאללה ברגותי, צילום: Noam Moskowitz,FLASH 90

מנהיג אסירי חמאס ויוזם רצח השר רחבעם זאבי

שני אסירים כבדים נוספים הם אחמד סעדאת שעומד מאחורי ההתנקשות בשר התיירות רחבעם זאבי ושימש כמזכ"ל החזית העממית (נידון ל-30 מאסרי עולם) ומוחמד ערמאן, מנהיג אסירי חמאס בכלא הישראלי שמרצה עונש של 36 מאסרי עולם.

אחמד סעדאת

אחמד סעדאת צילום: Yoav Ari Dudkevitch,FLASH 90