מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דיווח: בחמאס מתעקשים על סיום המלחמה | בכיר בארגון: נגיב בימים הקרובים

מקורות בחמאס מסרו לערוצים פלסטיניים: "מתעקשים על נסיגת הכוחות הישראליים וקבלת ערובות לסיום המלחמה" | בכיר בחמאס לאל ג'זירה: "ההתייעצויות לגבי העסקה נמשכות, נמסור את תשובתנו בקרוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/24 22:36 כה בשבט התשפד

דיווח: בחמאס מתעקשים על סיום המלחמה | בכיר בארגון: נגיב בימים הקרובים
סינוואר, צילום: Abed Rahim Khatib,FLASH 90

בישראל מחכים כבר מסוף השבוע לתגובת חמאס על הסכם החטופים המוצע אך בארגון הרצחני טרם העבירו תגובה רשמית. עם זאת הערב דווח בעיתון הפלסטיני "אל-קודס" מפי מקור בחמאס כי בארגון מתעקשים על נסיגת הצבא וערבויות לסיום מוחלט של המלחמה. מאוחר יותר דווח באל ג'זירה כי בכיר בארגון מסר כי טרם הוחלט האם להיענות להצעה ותשובה רשמית תימסר בימים הקרובים.

ההצעה שממתינה לאישור החמאס

כזכור, לפני מספר ימים דווח ב-NBC האמריקאי כי ישראל הסכימה לעסקת חטופים שהוצעה בפסגה בפריז, וטיוטת ההצעה תוגש לחמאס. פרטי העסקה שהסתמנה כללו 45 ימי הפוגה תמורת 35 חטופים בשלב הראשון, במפתח של 100-250 מחבלים לכל חטוף, לרבות רוצחים כבדים - קרי 4000-5000 משוחררים סך הכל. בנוסף, ייכנס לרצועה סיוע הומניטרי משמעותי. בשעה 22:40 ביום שני, דווח כי חמאס דחה את ההצעות, ודרש את הפסקת "התוקפנות הישראלית" ואת נסיגת ישראל מהרצועה.

"לא נסיים את המלחמה, לא נוציא את צה"ל מהרצועה, ולא נשחרר אלפי מחבלים"

ראש הממשלה נתניהו אישר בסוף השבוע כי נעשים מאמצים להשגת מתווה נוסף לשחרור חטופים אך הבהיר: "לא בכל מחיר". נתניהו הציג שלושה קווים אדומים באשר לוויתורים אותם מוכנה ישראל להציע כדי להשיג הסכמות: "אנחנו לא נסיים את המלחמה, אנחנו לא נוציא את צה"ל מהרצועה, ואנחנו לא נשחרר אלפי מחבלים" אמר.

"עובדים על שלושתם יחד ולא נוותר על אף אחד מהם"

נתניהו הוסיף: "אנחנו פועלים כל הזמן לשחרור חטופינו ולהשגת יעדי המלחמה הנוספים: חיסול החמאס והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום. אנחנו עובדים על שלושתם יחד ולא נוותר על אף אחד מהם".