מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"בן גביר מעדיף עוד כמה לייקים ברשתות מאשר לשמור על בטחון ישראל"

ח"כ אוהד טל ראה את הראיון של השר בן גביר הבוקר בוול סטריט ז'ורנל בו הוא תוקף את ביידן, בעודו נפגש עם פוליטיקאים בכירים בארה"ב בנסיון לשכנע אותם לעמוד לצד ישראל: "מקווה שבן גביר יתעשת ויפעל בדרכים אחרות: יותר פרוקדטיביות ופחות פופוליסטיות"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 04/02/24 22:07 כה בשבט התשפד

"בן גביר מעדיף עוד כמה לייקים ברשתות מאשר לשמור על בטחון ישראל"
אוהד טל, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כולנו קמנו הבוקר (א') לראיון ענק של השר איתמר בן גביר ב"וול סטריט ג'ורנל" שם החליט לתקוף את נשיא ארצות הברית המכהן, ביידן כשאמר: "במקום לתת לנו תמיכה מלאה, ביידן עסוק בלהעניק לעזה סיוע הומניטרי ודלק שהולכים לחמאס". רבים סברו כי הראיון עושה נזק תדמיתי עצום למדינת ישראל, ומאז גנץ, לפיד ונתניהו הספיקו להתנער האמירות הללו.

שוחחנו עם ח"כ אוהד טל מהציונות הדתית, שרץ ביחד עם בן-גביר לכנסת ונמצא בימים אלו במסע הסברה ברחבי ארצות הברית על הראיון: "ההתבטאות של השר בן-גביר בראיון הבוקר בעיתון היא התבטאות מבישה ומאכזבת ביותר שלצערי הרב מוכיחה שמה שמעניין את בן-גביר זה מספר הלייקים ברשתות מאשר מדיניות הביטחון של מדינת ישראל". טל, שבעצמו נמצא בארה"ב ונפגש עם אנשים בשטח, תקף את דרך הפעולה המזיקה לדעתו: "הדרך של בן-גביר גורמת נזק למדינת ישראל באופן חד משמעי ואני מקווה שהוא יתעשת ויפעל בדרכים אחרות כדי להצדיק את המנדט שקיבל מהציבור בצורה יותר פרוקדטיבית ופחות פופוליסטית".

"יש בארצות הברית מחויבות גדולה לניצחון של ישראל במלחמה"

טל הסביר את מטרת הביקור שלו, והרושם שהוא מקבל מהאמריקאים: "אני נפגש בוושינגטון עם חברי קונגרס וסנאט, נפגשתי עם דובר הבית הלבן, יו"ר בית הנבחרים ועם כל ראשי הארגונים היהודיים. יש קשב גדול מאוד לצורך של מדינת ישראל בשינוי של המדיניות האמריקאית במזרח התיכון ומחויבות לניצחון הישראלי במלחמה הזאת". טל מסביר כי שינוי התודעה בעקבות הטבח לא נגמר רק בישראל: "כל הארגונים היהודיים, שעד היום נטו לכיוון היותר ליברלי בפוליטיקה האמריקאית, מחפשים רעיונות חדשים. מבינים שמה שקרה ב7 לאוקטובר שינה את המציאות ורוצים לשמוע חזון חדש".

רעיון שתי המדינות שחזר לשיח: אסון

לדעתו הממשלה, לא מספיק מנצלת את הצוהר האידאולוגי שנוצר אצל יהודים רבים בעולם: "אותו לא שומעים מספיק מהממשלה הישראלי. זה שאנחנו מקבלים כמובן מאליו את פתרון 2 המדינות שחוזר בחזרה לתחיית המתים זה אסון שאסור לקבל אותו. אני מסביר לאנשים פה כמה הרעיון הזה יפגע בביטחון של מדינת ישראל, ומעבר לזה, הוא גם יזעזע את כל היציבות האזורית ויפגע באינטרסים חיוניים לארצות הברית במזרח התיכון".

"צריכים לשלוח מסר חד וברור במזרח התיכון שהטרור לא משתלם"

טל מספר שהוא חוזר ומדגיש את הצורך בהמשך הלחימה העצימה בעזה: "חייב להפסיק לדחוף להפסקת אש, אני משוחח עם האמריקאים על כך שמהלך כזה יחזק את האיסלאם הרדיקלי. אנחנו צריכים לשלוח מסר חד וברור במזרח התיכון שהטרור לא משתלם, שאנחנו נחושים להכריע אותו. אם לא נשלח מסר כזה הדבר הזה עלול לפגוע בקיום של מדינת ישראל ובאינטרסים האמריקאים, זו הדרך להשפיע ולא בדרכים פופוליסטיות".