רפורמת הסלולר - הדור הבא: המהלך של משרד התקשורת יוזיל את העלויות

במשרד התקשורת מתכוונים לחייב את חברות הסלולר להפעיל את שירות ה-eSIM, מה שיאפשר להתנייד בקלות בין חברות ולהוזיל עלויות. מנכלית המשרד עינבל משש: "לא יחייב עוד תלות בספק תקשורת סלולרית אחד בלבד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/24 14:55 כה בשבט התשפד

רפורמת הסלולר - הדור הבא: המהלך של משרד התקשורת יוזיל את העלויות
פלאפון, רפורמה חדשה, צילום: Stock 4you,Shutterstock

במשרד התקשורת מתכוונים לחייב את חברות הסלולר להפעיל את שירותי ה-sim הוירטואלי (eSIM) עבור כל הלקוחות במדינת ישראל. במכתב שהוציאה מנכ"לית המשרד עינבל משש לחברות, הן נדרשו לפרט על מוכנותן להפעלת שירות eSIM בישראל. במכתב, החברות נדרשו לפרט האם קיימים חסמים כלכליים, שירותיים או הנדסיים, לאספקת השירות כבר בחודשים הקרובים.

מכשיר הסלולר יכול להכיל מספר זהויות

שירות eSIM הינו שירות של SIM וירטואלי (שאינו פיזי), המאוחסן בטלפון, בדומה לקובץ. כך מכשיר הסלולר יכול להכיל מספר זהויות ומנוי יכול להחליף זהות בהתאם לצורך, מה שיאפשר בין היתר, לחיילים, למפונים ולשאר הצרכנים הסובלים מתקלות סלולר להתנייד בקלות לחברה אחרת. בנוסף, התחרות בין החברות עשויה להוזיל משמעותית את מחירי החבילות לאחר פתיחת השירות.

"לא יחייב תלות בספק תקשורת סלולרית אחד בלבד"

מנכ"לית המשרד עינבל משש אומרת כי "בעידן בו בעלי מכשירי סלולר נעים כל הזמן ועלולים לחוות קשיים בקליטה או בסוגיות אחרות, עלינו לאפשר להם גמישות מירבית ונגישות ל-SIM וירטואלי, אשר לא יחייב עוד תלות בספק תקשורת סלולרית אחד בלבד".

מנכ"לית המשרד עינבל משש

מנכ"לית המשרד עינבל משש צילום: ללא

שר התקשורת קרעי הוסיף: "המהלך צפוי להוזיל את החבילות לחו"ל לכל משפחה, תוך מתן אפשרות לעבור בקלות לספק אחר ולחבילה משתלמת המותאמת ליכולתם. מהלך זה הוא נדבך משלים לשוק תחרותי גם באיכות השירות, ולשיפור הכיסוי והקליטה בכל רחבי הארץ".