מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו נגד בן גביר: לא צריך עזרה מול ארצות הברית

לאחר הראיון של השר לביטחון לאומי, בה הטיח השר האשמות כלפי נשיא ארה"ב בטענה ש"טראמפ היה נותן יד חופשית" לישראל במהלך המלחמה ברצועת עזה, נתניהו הגיב בפתח ישיבת הממשלה - "מעריכים את התמיכה מביידן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/24 14:10 כה בשבט התשפד

נתניהו נגד בן גביר: לא צריך עזרה מול ארצות הברית
נתניהו בישיבת ממשלה, צילום: Miriam Alster,Flash90

לאחר הסערה שחוללו דבריו של איתמר בן גביר כשהתראיין ל"וול סטריט ג'ורנל", ראש הממשלה פתח את ישיבת הממשלה בקרייה בתל אביב בקריאה: "ישראל היא מדינה ריבונית. אנחנו מעריכים מאוד את התמיכה שקיבלנו מממשל ביידן מאז פרוץ המלחמה", והרחיב, "תמיכה בחימושים, תמיכה במוסדות בינלאומיים, בשליחת כוחות למרחב ועוד".

"אין זה אומר שאין בינינו חילוקי דעות", המשיך ראש הממשלה, "אבל עד היום הצלחנו להתגבר עליהם בהחלטות נחושות ושקולות. אני לא צריך עזרה כדי לדעת איך לנווט את יחסינו מול ארה"ב והקהילה הבינלאומית, תוך עמידה איתנה על האינטרסים הלאומיים שלנו".

ראש הממשלה: "לא נסכים לכל עסקה"

נתניהו התייחס בנוסף לעסקה המסתמנת: "המאמצים לשחרור חטופינו נמשכים כל העת. כפי שהדגשתי גם בקבינט הרחב - לא נסכים לכל עסקה, ולא בכל מחיר. הרבה דברים שנאמרים בתקשורת כאילו הסכמנו להם, כגון מה שקשור בשחרור מחבלים, אנחנו פשוט לא נסכים להם". אני רוצה להבהיר את המדיניות שלנו - היעד ההכרחי הוא קודם כל חיסול החמאס.

בנימין נתניהו: "שלושה שלבים בדרך אל היעד"

ראש הממשלה הוסיף: "כדי להשיג את היעד הזה דרושים שלושה דברים: ראשית, נדרש מיטוט הגדודים של החמאס. עד היום מיטטנו 17 מתוך 24 גדודים. רוב הגדודים שנשארו הם בדרום הרצועה וברפיח, ונטפל גם בהם. שנית, נדרשות פעולות טיהור לאחר מיטוט הגדודים, כפי שכוחותינו עושים בנחישות בפשיטות תקיפות מאוד בצפון הרצועה ובמרכזה. שלישית, נדרש ניטרול התת-קרקע, כפי שכוחותינו עושים בשיטתיות בח'אן יונס, ועושים בכל חלקי הרצועה, וזה דורש עוד זמן" אמר.