מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הרב של שמעון אסולין ז"ל: "רצה להיות נוכח ומשמעותי במלחמה"

הרב משה מאלי, רבו של הלוחם שמעון יהושע אסולין, שנפל ברצועת עזה, סיפר: "שמעון היה קודם כל חבר טוב ואהוב על כולם. תכונה שמאוד אפיינה אותו הייתה שקט פנימי". אחיו ספד: "היה בכוח הראשון שנכנס לטהר בתים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/24 12:15 כה בשבט התשפד

הרב של שמעון אסולין ז"ל: "רצה להיות נוכח ומשמעותי במלחמה"
שמעון יהושע אסולין ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

שמעון יהושע אסולין (24) מבית שמש, לוחם בגדוד ההנדסה 924 בחטיבת הראל, נפל אמש בקרב בדרום רצועת עזה. שמעון היה תלמיד ישיבת ההסדר "מדברה כעדן" שבמצפה רמון ובנו של הרב רפי אסולין, ראש הישיבה התיכונית 'שעלי תורה' בעיר בית שמש.

הרב משה מאלי: "היה חשוב לו להיות נוכח במלחמה"

הרב משה מאלי, רב בוגרי הצבא בישיבת ההסדר של שמעון, לימד אותו בשנתיים האחרונות וסיפר: "קודם כל נתחיל מהסוף שמעון השתחרר לפני חודש וחצי מהמלחמה בעזה במסגרת הלחימה עם המחלקה שלו, עם החברים מהשירות ומישיבת ההסדר. חבר טוב שלו משך אותו אליו לצנחנים במילואים ללחימה בדרום הרצועה, שם נפל אמש. זה היה עוד חלק מאותה חתירה למצוינות ודבקות במטרה של שמעון, דבר שמאוד אפיין אותו. היה חשוב לו להיות נוכח ומשמעותי במלחמה הזו"

עוד הוסיף הרב: "בישיבה, שמעון היה קודם כל חבר טוב ואהוב על כולם. תכונה שמאוד אפיינה אותו הייתה שקט פנימי שמעיד על עוצמות מאוד גדולות בתוכו. שמעון תמיד היה אחד שלא מדבר יותר מדי אבל כשהיה מדבר, היה לו מה לומר בחכמה וטוב טעם. היה אכפת לו ממה שקורה מסביב. זהו הדבר הראשון שעולה לי בזכרון שלו - עז נפש. לוחם בעל רצינות לא מתפשרת".

כוחות צה"ל בחאן יונס

כוחות צה"ל בחאן יונס, צילום: דובר צה"ל

אחיו של ישראל: "שמעון יצא מעזה ולא נח בבית לרגע"

אחיו הצעיר, ישראל אסולין, ספד: "אני חושב שזה הרגע שבו הוא הראה לנו את המהות שלו. שמעון יצא לפני חודש וחצי מעזה ולא נח בבית לרגע. הוא רצה לחזור והפך את כל העולם. בסוף הצליח לחבור לחבר שלו, מ"מ בצנחנים, דרך השלישות בדרך לא דרך, ולחם בגבורה עד לשבת שנפל בה. שמעון היה בכוח הראשון שנכנס לטהר בתים. באחד הבתים, שככל הנראה היה חשוב לחמאס, שמעון החל להילחם יחד עם הרביעייה שאיתו. הוא והצמד שלו הגיעו לקומה שנייה ועל גרמי המדרגות שמעון ביצע לחימה, חתר למגע בצורה לא נורמלית ונהרג מירי ככל הנראה במקום. אני לא מבין איך הכדורים הצליחו לחדור לו לתוך הגוף. הוא היה שרירן, חסון, הוא היה חסין אש".

"היה לו חוש הומור מטורף" סיפר ישראל. "הוא ניהל את הצחוק במשפחה. מצד אחד פגשתי את הבן-אדם אחד הקשוחים, ומצד שני עם הלב הכי רך שיש. אני האח הקטן מתחתיו ותמיד כשהייתי צריך, הוא היה שם, מגן עליי. הוא היה עניו גדול, עשה הכול בשקט, בענווה, באמת. מספרים לנו כמה הוא היה שקט שקט. היה עושה מה שצריך, לומד מה שצריך כדי להיות הכי מקצועי שאפשר, חתר למה שצריך לדעת ועשה הכול על הצד הטוב ביותר."