מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

המלחמה בצפון הרצועה החמאס שינה שיטת פעולה - צה"ל הגיב בהתאם: כך נתפסו 70 מחבלים בחיים

בלב ריכוזי אוכלוסייה ומחסות הומניטריים - חמאס פחות מסתתר במנהרות, וצה"ל נאלץ לפתח שיטות חדשות ללחימה בצפון רצועת עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/24 08:57 כה בשבט התשפד

החמאס שינה שיטת פעולה - צה"ל הגיב בהתאם: כך נתפסו 70 מחבלים בחיים
לחימת צה"ל ברצועת עזה, צילום: באדיבות דובר צה"ל

צה"ל מזהה שיטת פעולה חדשה מצד החמאס - פחות הסתתרות במנהרות, ויותר במחסות ההומניטריים וריכוזי האוכלוסייה באזור, משם יוצאים להתקפות נגד כוחותינו. רוב האזרחים בצפון הרצועה מסתתרים במחסות אלו, וצה"ל נוקט באיזורים אלה בכיתור מחסות - פינוי האוכלוסייה במסדרון הומניטרי. באופן זה נתפסו בשבוע האחרון כ-70 מחבלים חיים, בהם מפקדים רמי דרג בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי, שמהווים מקור מידע מודיעיני יקר. כך לפי דורון קדוש, כתב גלי צה"ל.

תיעוד מהלחימה בעזה

תיעוד מהלחימה בעזה, צילום: דובר צה"ל

יעד מרכזי של צה"ל: מח"ט העיר עזה

בנוסף, נחשף יעד מרכזי של צה"ל בצפון הרצועה: מח"ט העיר עזה, עז א-דין אלחדאד אשר נתפס כגורם מרכזי מאוד במאמצי השיקום של חמאס באזור. בעבר הותקף פעם אחת - אך לא נפגע בתקיפה. ההערכה היא שהוא נמצא במנוסה ומנותק מתקשורת כדי להקשות על צה"ל באיתורו.

צה"ל מרכז מאמץ גם בניסיונות חמאס לשקם את עצמו מהבחינה האזרחית. כל תחנות המשטרה הותקפו, ובתוכם מחוסלים שוטרי חמאס - שכחצי מהם פעילי הזרוע הצבאית, ושותפים בהתקפות על כוחותינו.

פעילות חטיבה 55 בחאן יונס

פעילות חטיבה 55 בחאן יונס, צילום: באדיבות דובר צה"ל

בימים האחרונים הותקפה חולייה של מספר מחבלים שניסו להשתלט על משאית המכילה בתוכה סיוע הומניטרי. הם חוסלו והמשאית שוחררה לדרכה. תועדו מקרים רבים של אלימות חמאס כלפי תושבי עזה אשר ניגשו לקבל סיוע הומניטרי ונתקלו בהתנגדות מצד פעילי הטרור.