מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"צריך לחדול מביקורת על קטאר"

על רקע התבטאויות שונות כלפי המדינה המתווכת במשא ומתן, ראש המוסד לשעבר יוסי כהן טוען: "צריך לחדול מכל ביקורת על קטאר בעת הנוכחית". בהמשך ביקר: "להתקוטט איתה פומבית זה לא דבר נכון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/24 08:31 כה בשבט התשפד

"צריך לחדול מביקורת על קטאר"
יוסי כהן: "צריך להתנהל בחוכמה", צילום: Yonatan Sindel,Flash90

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן מבקר את ההתבטאויות של בכירים ישראלים נגד קטאר, וקורא להתנהל בחוכמה בכל הנוגע לאמירות ציבוריות כלפי המדינה העוינת: "זו המדינה היחידה שיכולה להביא כרגע עסקה", כך אמר בגלי צה"ל הבוקר (א'). בהמשך, טען כי צריך לנהוג בחוכמה, לשקול כל התבטאות ולהימנע לגמרי מלהעביר ביקורת על המדינה הערבית דרכה מדינת ישראל מנהלת את המשא ומתן לשחרור החטופים.

משאית סיוע קטארית נכנסת לעזה מגבול מצרים

משאית סיוע קטארית נכנסת לעזה מגבול מצרים, צילום: Atia Mohammed,Flash90

יוסי כהן: "צריך להתנהל בחוכמה ולחדול מביקורת"

"להתקוטט איתה פומבית זה דבר לא נכון", אמר כהן והוסיף, "אנחנו צריכים להתנהל בחוכמה - צריך לחדול לחלוטין כל ביקורת על קטאר בעת הנוכחית". בהמשך הראיון, אמר כי "יש להכריז על הקמת ועדת חקירה ממלכתית עם שוך הקרבות - לא יכולה להיות ועדה אחרת". כהן הבהיר: "אני לא יכול לתאר מצב שוועדה פועלת תוך כדי לחימה, זה דבר מופרך"

רק בשבוע שעבר נתניהו צוטט בישיבה עם משפחות החטופים במשפט: "אני לא מודה לקטאר, היא לא שונה מהותית מהאו"ם או הצלב האדום", והוסיף, "במובן מסוים היא אף יותר בעייתית".