בגיל 97: העיתונאי המיתולוגי הלך לעולמו

עיתונאי הספורט הוותיק ניסים קיוויתי הלך לעולמו והוא בן 97. קיוויתי זכור בעיקר כשהיה חלוץ שידורי האולימפיאדה בישראל ושידר רגעים אייקונים בתולדות הספורט הישראלי. השר זוהר: "מהקולות הזכורים והמשפיעים שידע הספורט הישראלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/24 07:42 כה בשבט התשפד

בגיל 97: העיתונאי המיתולוגי הלך לעולמו
אולפן טלוויזיה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אבל בתקשורת הישראלית עם היוודע דבר מותו של השדרן והעיתונאי המיתולוגי ניסים קיוויתי והוא בן 97. קיוויתי, מחלוצי העיתונאים הישראלים ומראשוני השדרנים בספורט הישראלי זכור מכמה מרגעי הספורט החשובים והמשפיעים בתולדות המדינה וביניהם שידור האולימפיאדה הראשונה ששודרה בישראל בהלסינקי 1952 וכן כמה מרגעי הספורט הגדולים והטראגיים של הספורט הישראלי.

קיוויתי כאמור היה לאורך שנים רבות שדר האולימפיאדות והמונדיאלים ברשות השידור ובין היתר שידר גם את אירועי אסון אולימפיאדת מינכן 1972 וכן את גמר ריצת המשוכות באולימפיאדת 1976 בה זכתה לראשונה ספורטאית ישראלית, אסתר רוט שחמורוב, במדליה אולימפית.

ניסים קיוויתי ז"ל, מורשת עצומה

ניסים קיוויתי ז"ל, מורשת עצומה צילום: CC BY-SA 4.0, על הדף של מיכל, wikipedia

עיטור על מפעל חיים בספורט

קיוויתי שידר גם את אחד השערים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי, כשאלי אוחנה הבקיע לרשתה של אוסטרליה בשנת 1990 והבטיח לישראל התמודדות נגד קולומביה בפלייאוף ההעפלה למונדיאל. ב-2014 קיבל עיטור על מפעל חיים בספורט, בטקס שארגנה התאחדות לספורט הוותיקים בישראל. בשנת 2016, אירח אותו הנשיא ריבלין ואמר עליו: "הבאת אלינו הביתה את יסודות הכדורגל, את יסודות הספורט כולו".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר ספד לקיוויתי: "הצטערתי לשמוע על לכתו של ניסים קיוויתי ז"ל. אחד מהקולות הזכורים והמשפיעים שידע הספורט הישראלי. שדר, עיתונאי וידען בכל רמ"ח איבריו, שניחן בחוש הומור מפותח וחן בלתי נשכח. הקריירה המרשימה שלו נצרבה בצביון הספורט הישראלי ותלווה אותו לעד. יהי זכרו ברוך".