מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מטח רקטות בצפון: אזעקות נשמעו בקריית שמונה

חיזבאללה ממשיכים לתקוף: מטח כבד אל עבר יישובי הצפון, צה"ל השיב בירי | כוחות צנחנים וגבעתי ממשיכים בהתקדמות בחאן יונס, מפקדתו של מח"ט חאן יונס בחמאס נכבש, נמצאו אמצעים טכנולוגיים | רס"ל שמעון יהושע אסולין מבית שמש, נפל בקרב בדרום רצועת עזה | עדכונים שוטפים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/24 07:19 כה בשבט התשפד | עודכן בתאריך 04/02/24 15:55

מטח רקטות בצפון: אזעקות נשמעו בקריית שמונה
הכוחות בעזה, צילום: דובר צה"ל

15:30- אזעקות ברחבי הצפון

אחרי שקט יחסי של כמה ימים חיזבאללה ממשיכים לתקוף את ישראל. אזעקות נשמעו בקריית שמונה, מרגליות, מנרה ומטולה. חצי שעה קודם לכך נשמעו אזעקות בתל-חי וכפר הגלעדי.

מוקדם יותר היום (א') מטוסי קרב תקפו עמדת שיגור בה שהו מחבלים ועמדות תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים בלידא ומיס אל ג'בל שבדרום לבנון. בנוסף, טנק של צה"ל תקף חוליית מחבלים במרחב בליידא. בהמשך להתרעות בצפון הארץ לפני זמן קצר, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל, צה"ל תקף את מקורות הירי.

9:20 - נכבש ביתו של מח"ט חאן יונס בחמאס

ביממה האחרונה פשטו הלוחמים על מבנה בן מספר קומות ששימש את מפקד חטיבת חאן יונס לניהול לחימה ואיתרו בו אמצעי לחימה רבים וביניהם קלאצ'ניקוב, מחסניות, ציוד צבאי, ואמצעים טכנולוגיים. מחבל שהתקרב לכוחות החטיבה כשהוא חמוש בסכין והשליך שני רימונים לעבר הלוחמים, חוסל על ידם בירי. בפשיטות נוספות של הכוחות אותר מצבור של רקטות RPG בתוך בתי מחבלים.

לחימת צה"ל ברצועת עזה

לחימת צה"ל ברצועת עזה, צילום: באדיבות דובר צה"ל

לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי במרחב חאן יונס, חיסלו מחבל שנצפה מתקרב לכוחות. כמו כן, מכלול האש החטיבתי הכווין כלי טיס שתקף וחיסל שני מחבלים שניצפו מתקרבים למבנה.
בנוסף, מטוס קרב חיסל צלף של ארגון הטרור הג׳יאהד האסלאמי, בהכוונה של מרכז האש של אוגדה 98.

חוסלו 7 מחבלים בצפון הרצועה

בצפון הרצועה, לוחמי צוות קרב חטיבה 401 חיסלו שבעה מחבלי חמאס. במהלך פשיטות על מבנים רבים איתרו לוחמי החטיבה שבעה רובי קלאצ’ניקוב, שלושה אקדחים, ציוד צבאי, תחמושת רבה ורימונים.

הכוחות בעזה

הכוחות בעזה צילום: דובר צה"ל

6:00 - הותר לפרסום שמו של לוחם מילואים שנפל בקרב

דובר צה"ל הודיע על נפילתו של רס"ל (במיל') שמעון יהושע אסולין, מבית שמש, לוחם בגדוד ההנדסה 924, חטיבת הראל (10), נפל בקרב בדרום רצועת עזה, בן 24 בנופלו. הועלה מדרגת סמ"ר (במיל') לדרגת רס"ל (במיל') לאחר מותו. הודעה נמסרה למשפחתו.

יהודה שמעון אסולין ז"ל

יהודה שמעון אסולין ז"ל, צילום: דובר צה"ל

תושב העיר, סגן שר החקלאות חבר הכנסת משה אבוטבול ספד ליהודה אסולין ז"ל וכתב: "‏תושבי בית שמש ועם ישראל מרכינים ראש הבוקר, עם קבלת הבשורה המצערת על נפילתו של תושב עירנו רס"ל (מיל׳) שמעון יהושע אסולין הי"ד. אני שולח תנחומים עמוקים ומשתתף בצער המשפחה בשעה קשה זו. יהי זכרו ברוך".