מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סיכום חדשות השבת: צה"ל תוקף בעזה ובלבנון - ביקור משלחת חמאס בקהיר נדחה

צה"ל ממשיך בלחימה בעומק רצועת עזה ובנוסף תוקף בשטח לבנון - מטוסי קרב ישראליים תקפו מספר מטרות טרור של חיזבאללה | מטרות טרור רבות חוסלו במרחב חאן יונס | הביקור הצפוי של משלחת חמאס בראשות איסמאעיל הנייה אל קהיר, יידחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/02/24 18:08 כד בשבט התשפד | עודכן בתאריך 03/02/24 20:36

סיכום חדשות השבת: צה"ל תוקף בעזה ובלבנון - ביקור משלחת חמאס בקהיר נדחה
צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

18:30 | ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה ומשלחת של הארגון נפגשו היום עם ראש סוכנות הביון הטורקי אבראהים קאלין. חמאס אמרו כי "הם דנו בהתפתחויות במצב ברצועת עזה, בדרכים להפסקת האש ולסיום המצור ובהכנסת סיוע הומניטרי".

אסמעיל הנייה

אסמעיל הנייה, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

ביקור משלחת חמאס בקהיר נדחה

מקורות במצרים ובחמאס הודיעו היום (שבת) כי הביקור הצפוי של משלחת חמאס בראשות איסמאעיל הנייה אל קהיר, יידחה. לפי מקורות אלו, דחיית הביקור נועדה לצורך עריכת התייעצויות נוספות עם שאר הפלגים הפלסטיניים בנוגע למתווה עסקת החטופים שהוצע. כך דווח בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד".

17:30 | תוואי מנהרה ובו מעלית תת קרקעית: תיעוד פעילות צוות הקרב של חטיבה 5 ברצועת עזה.

צה"ל תוקף בלבנון

14:30 | מטוסי קרב תקפו מספר מטרות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון. במסגרת התקיפה, הותקפו שתי עמדות תצפית במרחבים מרווחין ועיתא א-שעב לצד מפקדה צבאית ביארון, בה פעלו מחבלי ארגון הטרור ועמדת שיגור ממנה בוצעו שיגורים לשטח הארץ. כמו כן, במהלך היום זוהו שלושה שיגורים שחצו משטח לבנון למרחבים ברעם וזרעית ונפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים.

צה"ל בתמרון בעומק הרצועה

08:50 | בצפון ובמרכז הרצועה, צוותי הקרב החטיבתיים של חטיבת הנח"ל וחטיבה 401 חיסלו במהלך פשיטות יזומות עשרות מחבלים ביממה האחרונה והשמידו מספר משגרים של טילי נ"ט. במהלך פשיטה על משרד השייך למחבל חמאס איתרו הכוחות ציוד צבאי, אמצעי לחימה ומסמכים של ארגון הטרור.

במרחב חאן יונס, מטוסי קרב השמידו מתחם לחימה של ארגון הטרור חמאס ובו פיר מנהרה ומחסן אמצעי לחימה של הארגון. בנוסף, לוחמי צוות הקרב החטיבתי 646 איתרו רובים מסוג קלאצ'ניקוב, מטענים ואמצעי לחימה נוספים של ארגון הטרור חמאס.

כוחות צה"ל בחאן יונס

כוחות צה"ל בחאן יונס, צילום: דובר צה"ל

יום שישי:

23:00 | מטוסי קרב תקפו אתר צבאי ששימש את חיזבאללה בכפר בליידא ומשאית בה אוחסנו אמצעי לחימה במרחב הכפר שובא שבדרום לבנון. בנוסף, זוהו מספר שיגורים למרחב אביבים ולמרחב יראון, אין נפגעים.

17:30 | לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה על ידי מערכת "חץ" טיל קרקע – קרקע שהיה בדרכו לשטח מדינת ישראל במרחב הים האדום.