השאלה שעצבנה את בנט - והתשובה המוחצת

במהלך ראיון שנתן ראש הממשלה לשעבר לרשת החדשות CNN, נשאל על המבצע בג'נין ועל חיסול המחבל ששכב פצוע שוב ושוב, עד שלבסוף פקעה סבלנותו של בנט והוא ענה למראיינת תשובה מוחצת

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/02/24 13:45 כג בשבט התשפד

השאלה שעצבנה את בנט - והתשובה המוחצת
בנט, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הפשיטה של לוחמי הימ"מ על בית החולים בג'נין התקבלה בהשתאות בישראל, וברתיעה בעולם. במהלך ראיון שנערך עם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ב-CNN, הוא נשאל על ידי המראיינת שוב ושוב, האם הפעולה שביצעה ישראל צודקת, על אף שאחד המחבלים היה פצוע. בנט הסביר שוב ושוב, עד שלבסוף נתן לה דוגמא מוחצת.

המראיינת שאלה, ובנט התעצבן: "מוסר כפול"

המראיינת שאלה את בנט האם הוא מרגיש בנוח עם תקיפת המחבל הפצוע, בלב בית החולים, והוא השיב בנחרצות: "השאלה האמיתית היא האם אני מרגיש בנוח עם מחבלים שמשתמשים בבתי חולים בתור המקלט שלהם. אנחנו נלחמים במחבלים שאין להם קווים אדומים, שלא מצייתים לאף חוק ואנחנו נתונים למוסר כפול, כי חמאס עושה מה שהוא רוצה ומשתמש בילדים ובמשפחות כמגן אנושי. ואז כשאנחנו צריכים ללכת צריכים ללכת לעצור אותם, אז מאשימים אותנו".

"הבעיה היא שארגון הטרור משתמש בבתי חולים, בתי ספר וגני ילדים כמקלט", המשיך בנט, והדגיש כי בעיניו "מדובר במבצע די מרשים, זה מה שאנחנו הולכים להמשיך לעשות. אנחנו אף פעם לא מכוונים לפגוע במכוון לנשים וילדים".

"אם בן לאדן שוכב פצוע בבית החולים, את נכנסת והורגת אותו? התשובה היא כן"

אבל כשהמראיינת המשיכה ללחוץ לגבי המחבל שהתנקשו בחייו בשעה ששכב פצוע, פקעה סבלנותו של ראש הממשלה לשעבר והוא ענה בחריפות, "אם בן לאדן שוכב פצוע בבית החולים, את נכנסת והורגת אותו? התשובה היא כן".

כזכור, השבוע לוחמי הימ"מ והשב"כ סיכלו חוליית מחבלי חמאס חמושים שהסתתרה בבית החולים "איבן סינא" בעיר ג'נין שבחטיבת מנשה ותכננה הוצאת פיגוע בטווח הזמן המיידי. בהמשך התפרסמו תיעודים ממצלמות האבטחה שהראו כיצד הלוחמים התחפשו לרופאים ואחיות על מנת להסתנן לבית החולים ללא חשד.