ביום העשירי - המחאה הצליחה: מעבר ניצנה נחסם לתנועת משאיות סיוע

על אף מזג האוויר החורפי, בני משפחות החטופים ומפגינים נוספים ירדו למעבר ניצנה על מנת לחסום את משאיות הסיוע, זה היום העשירי ברציפות. פעילי צו 9 מסרו כי המחאה מצליחה, והמעבר נחסם לתנועת משאיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/02/24 09:24 כג בשבט התשפד

ביום העשירי - המחאה הצליחה: מעבר ניצנה נחסם לתנועת משאיות סיוע
חוסמים את המשאיות, הבוקר, צילום: צו 9

ביום העשירי ברציפות, בני משפחות החטופים יחד עם מפגינים נוספים ירדו לדרומה של הארץ לחסום את משאיות האספקה ההומניטרית לעזה. זאת על אף העימותים הקשים שעברו בשבוע האחרון עם כוחות הביטחון במעבר כרם שלום.

פעילי צו 9 הודיעו בגאון כי לאחר מאמצים, מעבר ניצנה נחסם לתנועת משאיות: "אחרי הליכה ארוכה והתגברות על מחסומים רבים בתנאי מזג אוויר לא פשוטים הגיעו כעת פעילי תנועת צו 9 ובני משפחות החטופים למעבר ניצנה. החל משעה זו המעבר חסום לתנועה ואף משאית אספקה אחת לחמאס לא עוברת מכאן. פעילים נוספים מכל רחבי הארץ עושים את דרכם למעבר ניצנה".

חסימת מעבר כרם שלום

חסימת מעבר כרם שלום, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

מעבר ניצנה וכרם שלום הוכרזו כשטחים צבאיים - המוחים נעצרו

כזכור, בשבוע האחרון הגיעו מפגינים מכל רחבי הארץ, למעבר כרם שלום על מנת לחסום את המעבר, עד שצה"ל הכריז על מעבר כרם שלום כשטח צבאי סגור. אך המפגינים לא התייאשו, והגיעו במקום למעבר ניצנה שגם ממנו נכנסת אספקה לרצועה. בתגובה לכך עדכן דובר צה"ל כי מפקד פיקוד הדרום חתם על הרחבת צו השטח הצבאי הסגור בציר 211 ומעבר ניצנה.

במקביל לכך מאות בני אדם הגיעו למעבר כרם שלום על מנת לחסום את המשאיות, עד כה 40 מוחים נעצרו והועברו לתחנת המשטרה בנתיבות בניהם קטינים וקטינות בגילאי 14-15. בין העצורים גם יהודה די, שאחיותיו רינה ומאיה ואימו לוסי ז"ל נרצחו בפיגוע בצומת חמרה בפסח האחרון.