מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מפקד אוגדה 99: "המחיר כבד, אבל אין מלחמות בחינם"

דיווח בסוריה על תקיפה ישראלית בה נהרג בכיר משמרות המהפכה | הושלם המבצע לסיכול טרור עממי בחטיבת עציון - 13 מבוקשים נעצרו | שר ההגנה האמריקאי שוחח עם גלנט והשניים דנו ב"מעבר של ישראל למבצעים בעצימות נמוכה בעזה". צה"ל ממשיך בפשיטות בצפון הרצועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/02/24 07:37 כג בשבט התשפד | עודכן בתאריך 02/02/24 13:17

מפקד אוגדה 99: "המחיר כבד, אבל אין מלחמות בחינם"
תיעוד מתוך עזה, צילום: דובר צה"ל

אוגדה 99 נלחמה במרחב מרכז רצועת עזה. לוחמי האוגדה חיסלו מחבלים רבים ופגעו בתשתיות טרור רבות. אחת ממשימותיה המרכזיות של האוגדה הייתה מניעת מעבר מחבלי חמאס ואמצעי לחימה מצפון הרצועה למרכז הרצועה.

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 646, איתרו במהלך פעילותם במרחב נוצ'יראת מתחם לייצור פגזי רקטות המושתת על מכונות אזרחיות ורב תכליתיות, שהוסבו על ידי ארגון הטרור חמאס לפעילות חבלניות עוינת. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 179 חיסלו מאות מחבלים חמושים, איתרו והשמידו תוואי מנהור משמעותיים, כמו כן, הכוחות איתרו אמצעי לחימה רבים והשמידו מבנים אשר שימשו את ארגון הטרור חמאס.

-

"המחיר כבד, חברים שלנו לנשק נפלו, ואחרים חזרו פצועים אבל אין מלחמות בחינם"

מדברי מפקד אוגדה 99, תת-אלוף ברק חירם ללוחמי המילואים של חטיבת 'יפתח': "אומרים שרק עם המוכן להילחם על חירותו ראוי לה – בזכותכם, אנשי המילואים, העם שלנו ראוי לחירותו. המחיר כבד, חברים שלנו לנשק נפלו, ואחרים חזרו פצועים אבל אין מלחמות בחינם. נמשיך להיערך למשימות הבאות, מתי שנידרש, איפה שנידרש. אני גאה בכם".

דיווח בסוריה: בכיר במשמרות המהפכה האיראנים חוסל

דיווח בתקשורת האיראנית הבוקר (ו') על תקיפה ישראלית באזור דמשק. על פי הדיווח, בתקיפה נהרג מפקד משמרות המהפכה האיראנים סעיד עלידאדי. בכיר בצבא סוריה טען כי התקיפה כוונה לבסיס של משמרות המהפכה.

משמרות המהפכה ארכיון

משמרות המהפכה ארכיון, צילום: shutterstock

המבצע לסיכול טרור עממי בחטיבת עציון - 13 מבוקשים נעצרו

לאחר יותר מ-16 שעות, מאות לוחמי צה"ל במילואים ומג"ב השלימו הלילה מבצע לסיכול טרור עממי בכפר חוסאן שבחטיבת עציון. במסגרת המבצע, הלוחמים עצרו 13 מבוקשים, תחקרו עשרות חשודים נוספים והחרימו חומרי הסתה של ארגוני טרור.

בנוסף, אמש בפעילות נוספת בחטיבת עציון לוחמים איתרו והחרימו אמצעים להכנת מטענים. בכפר ג׳מאל שבחטיבת אפרים ובמרג׳ נעג׳ה שבחטיבת הבקעה והעמקים נעצרו שני מבוקשים נוספים. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו. על פי צה"ל מתחילת המלחמה נעצרו 3,000 מבוקשים בפיקוד המרכז.

פשיטות על שאטי ושיפא

דובר הפנטגון אישר כי שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין שוחח הלילה (ו') עם שר הביטחון גלנט כאשר השניים דנו במצב בעזה ובמעבר של ישראל למבצעים בעצימות נמוכה, כך לפי הודעת הפנטגון. עוד דנו השניים גם במצב בצפון כאשר אוסטין המשיך לצדד בפתרון דיפלומטי למשבר.

אך בעוד הלחץ האמריקאי להורדת הילוך בעזה נמשך, בצה"ל פועלים ממשיכים לפי שעה בפשיטות משמעותיות על יעדים בצפון ומרכז הרצועה. ביממה האחרונה פשטו כוחות על שכונת שאטי וכן על סביבת בית החולים שיפא כשבמהלך הפעילות חוסלו כ-200 מחבלים ו-60 נוספים נלקחו בשבי לחקירה בישראל. במהלך הפעילות השמידו הכוחות משגרי רקטות וכן מנהרות ופירים שאותרו בפעילות.

גלנט ולויד אוסטין

גלנט ולויד אוסטין, צילום: אלעד מלכה

האיומים אזוריים על כוחות ארה"ב

בשיחתם, דנו אוסטין וגלנט גם בנוגע לאיום החות'י וכן שאר האיומים מצד המיליציות בסוריה ועיראק. לפי הודעת הפנטגון: "השר אוסטין והשר גלנט דנו באיומים אזוריים על כוחות ארה"ב. השר גלנט הביע את תנחומיו על אובדן שלושה חיילים אמריקאים שנהרגו במתקפת המל"ט של איראן בירדן".