מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לקראת עסקה? עסקה בפתח? משרד הבריאות מעדכן את נהלי חזרת חטופים מהשבי

משרד הבריאות פרסם עדכון נהלים של החוזרים משבי החמאס. הם יקבלו מענה באמצעות טיפול מתאים, שמירה על פרטיותם ופגישה עם אנשי מקצוע מתחומים שונים | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/24 22:27 כב בשבט התשפד

עסקה בפתח? משרד הבריאות מעדכן את נהלי חזרת חטופים מהשבי
קבלת פנים לחטופה, צילום: ללא

על רקע דיווחים שונים על עסקת חטופים שפרטיה נידונים בתיווך קטאר, פרסם היום (ה') משרד הבריאות עדכון נהלים של החוזרים משבי החמאס. "אירוע החזרה מהשבי הוא אירוע מורכב בעל היבטים רפואיים, נפשיים וסוציאליים הדורשים מתן מענה מידי בבתי החולים, ולאחר מכן מענה מותאם אישית בקהילה", אמרו.

חיילי צה"ל יחד עם הילדים החטופים

חיילי צה"ל יחד עם הילדים החטופים ששבו בעסקה הקודמת, צילום: דובר צה"ל

עדכוני ההנחיות

ההנחיות של משרד הבריאות כוללות המלצה לאפשר רצף של לפחות ארבעה ימי אשפוז במתחם הייעודי בהסכמת השבים, על מנת לאפשר כל טיפול רפואי ונפשי וכן צרכים אחרים שיזדקקו להם. בנוסף, קיימת התייחסות בפרוטוקול גם למעבר הטיפול בין בית החולים ולביסוס מענה מותאם בקהילה לאורך זמן. כמו כן, כחלק מהטיפול הרפואי הורחב פאנל בדיקות המחלות הזיהומיות.

כמו כן, בנוגע לפרטיותם של השבים, יש להקפיד הקפדה יתרה על שמירת הפרטיות והסודיות הרפואית בכל הנוגע להעברת מידע, כולל התנהלות מול התקשורת. בנוסף, תהיה רשימת מורשי כניסה קבועה לגורמי המקצוע והביטחון הרלוונטיים.

האיחוד המרגש של משפחת רגב בבית החולים

האיחוד המרגש של משפחת רגב בבית החולים, צילום: ללא

קבלת מענה בתחום הטיפולי

בנוגע למעטפת הטיפולית, יש לייצר מעטפת קבועה של גורמי מקצוע שילוו את בני המשפחות ולאחר מכן גם את השבים. לכל אחד מהם תוצמד אחות קשר מטעם קופת החולים אליה הם משויכים, ותרכז את המשאבים הנדרשים עבורו כולל הסדרת המעבר לטיפול בקהילה בסיום האשפוז. בנוסף, לכל אחד מהשבים יוצמד עו"ס מטעם בית החולים שילווה אותם באופן אישי, וכן פסיכיאטר.

קבלת מענה בתחום הפגיעות המיניות

בנוגע לתחום הפגיעות המיניות, פשעי מלחמה ועינויים בתקופת השבי, הונחו בתי החולים לקיים מפגש ריענון של הצוותים הרפואיים בנוגע לטיפול בפגיעה אקוטית ובהשלכותיה, כאשר הצוותים מונחים לבצע זאת תוך מתן הסכמה ובחירה של השבים והשבות.