אתר המורשת המפורסם בסכנת סגירה: "הגענו למצב של אין ברירה"

אתר המורשת גבעת התחמושת עומד בסכנת סגירה, זאת בשל קיצוץ חד בתקציב שניתן לו. מנכ"ל האתר: "אם לא יבוא שינוי, איאלץ בכאב רב ובתחושת כישלון צורב כלפי הדורות שהקימו כאן את המקום בדם ובזיעה להעביר את מפתחות המרכז"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/24 21:20 כב בשבט התשפד

אתר המורשת המפורסם בסכנת סגירה: "הגענו למצב של אין ברירה"
גבעת התחמושת, צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

האתר למורשת מלחמת ששת הימים גבעת התחמושת, שאחראי על זיכרון והנצחת מלחמת ששת הימים בירושלים, עומד בסכנת סגירה, זאת בשל קיצוץ חד בתקציב. כך לפי דיווח בתוכנית "המסייעת" בכאן רשת ב. יו"ר האתר מנחם לנדאו אמר בריאיון בתכנית: "הגענו למצב של אין ברירה".

לפי פרטי הדיווח של כרמלה מנשה, מנכ"ל האתר כתרי מעוז, שלח מכתב למנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי ואמר לו כי בשבוע הבא בישיבת מועצת המנהלים מתכוונים להמליץ על סגירת האתר לאלתר, זאת בשל קיצוץ תקציב מסיבי של מיליוני שקלים.

מנכ"ל האתר כתרי מעוז,

מנכ"ל האתר כתרי מעוז, צילום: Yonatan Sindel,FLASH 90

מנכ"ל גבעת התחמושת: "שנים בהם החזיקו בשיניים בוגרי המלחמה את האתר ולא אפשרו למקום להיסגר"

עוד כתב מעוז למנכ"ל משרד רה"מ: "לאחר 57 שנים בו התחולל הקרב ההרואי על גבעת התחמושת שבו בלבד נפלו 36 לוחמים ונפצעו רבים פצעים שהם נושאים על גופם עד היום. לאחר שנים בהם החזיקו בשיניים בוגרי המלחמה את האתר ולא אפשרו למקום להיסגר, עד שלפני 7 שנים מדינת ישראל הכירה במקום כאתר ייחודי שהכנסת העבירה את חוק גבעת התחמושת. אם לא יבוא שינוי בטווח המידי, אני נאלץ בכאב רב ובתחושת כישלון צורב כלפי הדורות שהקימו כאן את המקום בדם ובזיעה, להעביר אליך את מפתחות המרכז".

גבעת התחמושת,

גבעת התחמושת, צילום: Yonatan Sindel,FLASH 90

התקציב יצומצם במיליוני שקלים

יו"ר האתר לנדאו אמר כי בשנה הנוכחית התקציב צפוי להיות מצומצם מ-8 מיליון שקלים שהיו בשנה שחולפת, ל-2.5 מיליון שקלים בלבד. "הודיעו לנו שהתקציב השנה יהיה חצי ממה שהיה בשנה שעברה ושליש ממה שהיה לפני שנתיים. במצב הזה אולי יש לנו לחודש חודשיים גג לשלם משכורות. לא יישאר לנו תקציב לתחזוקה ולכן אנחנו נאלצים לסגור", הוסיף בכאב.