מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

קטאר: יש אישור ראשוני מחמאס לעסקת חטופים

דובר משרד החוץ הקטארי הודיע כי חמאס נתן אישור חיובי ראשוני לקיום מתווה עסקת שחרור חטופים. מצד ישראל לא ניתן אישור רשמי להודעה. קטאר עדכנה כי "חמאס קיבל את הצעת הפסקת האש באווירה חיובית ואנו ממתינים לתגובתם" | דובר משרד החוץ הקטארי: "העסקה מבוססת על הפסקת אש הומניטרית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/24 19:39 כב בשבט התשפד | עודכן בתאריך 01/02/24 21:58

קטאר: יש אישור ראשוני מחמאס לעסקת חטופים
מנהיג חמאס יחיא סינוואר, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

דובר משרד החוץ הקטארי מאג'ד אל-אנסארי, הודיע הערב (ה') כי חמאס נתן אישור חיובי ראשוני למתווה עסקת החטופים שהוצע לו. ישראל טרם אישרה באופן רשמי את הודעת קטאר. בהמשך ההודעה של משרד החוץ הקטארי נמחקה ובמקומה פורסמה הודעה חדשה, לפיה: "חמאס קיבל את הצעת הפסקת האש באווירה חיובית ואנו ממתינים לתגובתם".

שחרור חטופים לידי הצלב האדום

שחרור חטופים לידי הצלב האדום, צילום: Atia Mohammed/Flash90

קטאר: "העסקה מבוססת על הפסקת אש הומניטרית"

דובר משרד החוץ הקטארי אמר מוקדם יותר: "העסקה מבוססת על הפסקת אש הומניטרית, עדיין נמשכת העבודה על כמה פרטים. שני הצדדים הסכימו על המהות, מקווים שזה יושלם בתוך כמה שבועות".

הצעה עלתה מוקדם יותר השבוע - חמאס דחה אותה

כזכור, לפני מספר ימים דווח ב-NBC האמריקאי כי ישראל הסכימה לעסקת חטופים שהוצעה בפסגה בפריז, וטיוטת ההצעה תוגש לחמאס. פרטי העסקה שהסתמנה כללו 45 ימי הפוגה תמורת 35 חטופים בשלב הראשון, במפתח של 100-250 מחבלים לכל חטוף, לרבות רוצחים כבדים - קרי 4000-5000 משוחררים סך הכל. בנוסף, ייכנס לרצועה סיוע הומניטרי משמעותי. בשעה 22:40 ביום שני, דווח כי חמאס דחה את ההצעות, ודרש את הפסקת "התוקפנות הישראלית" ואת נסיגת ישראל מהרצועה.