תמנע אפשרות לפיטורים הצעת חוק חדשה תשווה את התנאים של בני הזוג, לאלה של המילואימניקים

הצעת חוק חדשה מבקשת לקבוע כי זכויותיהם של בני ובנות זוג של חיילי מילואים יהיו שווים לאלה של המילואימניקים עצמם בכל הנוגע לפיטורים מהעבודה. יוזם החוק ח"כ נאור שירי אומר ל"חדשות כיפה": "העיוות שבו בני זוג שנשארים בעורף נמצאים בסכנת פיטורים חייב להשתנות"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 01/02/24 11:56 כב בשבט התשפד

הצעת חוק חדשה תשווה את התנאים של בני הזוג, לאלה של המילואימניקים
חיילי מילואים, הגנה גם על בני הזוג, צילום: Moshe Shai,FLASH 90

הצעת חוק חדשה מבקשת לקבוע כי בני זוג של חיילי מילואים יזכו להגנת החוק מפני פיטורים בדומה להגנה לה זוכים חיילי המילואים עצמם. את החוק יוזם חבר הכנסת נאור שירי מיש עתיד והוא צפוי לעלות לוועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון הקרוב. ח"כ שירי אומר ל"חדשות כיפה": "איך זה הגיוני שבזמן הזה אותן לוחמות ולוחמים צריכים לדאוג לכלכלת הבית שלהם".

"קיימת א-סימטריה בהגנה מפני פיטורין"

החוק מבקש לתקן כי הגנה מפני פיטורין תחול על משרתי מילואים ובני ובנות זוגם בנוסף על הגנה שקיימת בחוק על חיילים משוחררים. כיום, נכתב בהצעת החוק, "קיימת א-סימטריה בהגנה מפני פיטורין כיוון שמגויסי מילואים מוגנים מפני פיטורין ואילו בני הזוג, בעיקר נשים אך לא רק, נותרות שוב בעורף כאשר נטל הבית נופל על כתפיהן מבלי שקיימת כל חובה חוקית מפני פיטורין".

ח"כ נאור שירי,  לתמוך בבני זוגם של משרתי המילואים

ח"כ נאור שירי, לתמוך בבני זוגם של משרתי המילואים צילום: Yonatan Sindel,Flash90

לקדם מדיניות שתתמוך בבני זוגם של משרתי המילואים

הצעת החוק מבקשת לקבוע כי בני זוג אשר ידועים בציבור, חיים יחדיו ו/או נישאו, "נושאים במשמעויות הכלכליות בהיעדר בני ובנות זוגם בצוק העיתים במרחב הביתי, ויש לקדם מדיניות שתתמוך בבני זוגם של משרתי המילואים אשר נמצאים בעורף המלחמתי ותצמצם את הנזק הכלכלי".

"ב-7.10 נשות ואנשי מילואים עצרו הכול ויצאו להילחם למען המדינה" אומר חבר הכנסת שירי, "איך זה הגיוני שבזמן הזה, אותן לוחמות ולוחמים צריכים לדאוג לכלכלת הבית שלהם. העיוות שקיים בחוק שבו שבן או בת זוג שנשארים בעורף - נמצאים בסכנת פיטורים - חייב להשתנות. ועדת השרים מתבקשת לתמוך בהצעת החוק".