מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הוא ולא אחר: השר החרדי הסביר בכנסת למה חשוב להקדים את גיוס המכינות

תמיכה מפתיעה מיהדות התורה | השר לירושלים ומסורת מאיר פורוש מיהדות התורה, שב-2013 עורר סערה בעקבות מחאה לא צפויה כנגד חוק הגיוס, טוען: "המכינות הקדם צבאיות ושנות השירות בעלי חשיבות רבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/24 14:09 כב בשבט התשפד

הוא ולא אחר: השר החרדי הסביר בכנסת למה חשוב להקדים את גיוס המכינות
השר פרוש, להקדים את גיוס המכינות וישיבות ההסדר, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

לאחר ההצעה הדחופה שעלתה לסדר היום בשבוע שעבר, בו צה"ל ביקש להקדים את גיוסם של בני המכינות והישיבות הציוניות, היום (ה') היה אמור שר הביטחון גלנט להציג את ההחלטה בכנסת, אך בשל המלחמה נצרך לחילוף. מי שלבסוף השיב מטעמו של גלנט והציג את ההחלטה מעל בימת הכנסת היה לא אחר מאשר השר מאיר פרוש מיהדות התורה שהציג את ההחלטה ואמר: "מסלולים אלה בעלי חשיבות רבה ותורמים להגשמת משימות לאומיות".

השר פרוש: "אני רוצה להודות לכלל השותפים בתהליך על ההבנה"

"מערכת הביטחון בראשותי", פתח השר, "ובראשותו של השר גלנט, החליטה על הקדמת גיוסם של תלמידי המכינות והישיבות, כבר למרץ הקרוב. על פי המתווה צהל יקדים כאמור את 1300 הצעירים ויעשה זאת באופן מאוזן בין המסלולים השונים ויתחשב בין היתר במהותם, באופיים ובאורכם" אמר פרוש והוסיף: "הקדמת הגיוס תתבצע באופן הבא - 850 חניכים מהמכינות ושנות השירות, ועוד כ450 מהישיבות, אך לא תוקדם גיוסם של אלו שפונו מבתיהם בעקבות הלחימה.

פרוש עצמו סיים את נאומו במילים: "אני רוצה להודות לכלל השותפים בתהליך, על ההבנה וההירתמות להמשך הלחימה" אמר. לפני כעשור נזכיר, במהלך דיון בכנסת על חוק השוויון בנטל, חבר הכנסת דאז מאיר פרוש כבל את עצמו באזיקים לדוכן המליאה וטען: "הפכתם את ט"ו באב ליום אבל, גם אם יניחו עליהם אזיקים הם ימשיכו ללמוד תורה".