מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עשרות פירים ואמצעי לחימה הושמדו בחאן יונס - צה"ל תוקף בלבנון

עשרות פירים ואמצעי לחימה הושמדו ברצועה | ניסיון פיגוע בחברון, המחבל נוטרל, אין נפגעים לכוחותינו | אזעקות נשמעו בקריית שמונה ומרגליות, חיזבאללה ירה שני טילי נ"ט לעבר מוצבי צה"ל | עדכונים שוטפים

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/24 08:03 כב בשבט התשפד | עודכן בתאריך 01/02/24 18:59

עשרות פירים ואמצעי לחימה הושמדו בחאן יונס - צה"ל תוקף בלבנון
מעצר חשודים, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

19:00 - מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, קיים אתמול (ד') הערכת מצב ושיח עם מפקדים ולוחמים בצפון רצועת עזה, יחד עם מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן ומפקדי החטיבות. "היכולת שלנו לפעול בליבה של העיר עזה בחזרה, תוך פגיעה בעשרות רבות של מחבלים, היא יכולת חשובה - ואנחנו נמשיך ונעשה את זה", אמר.

עשרות פירים ואמצעי לחימה רבים הושמדו בעזה

15:30 - צוות הקרב של חטיבה 55 איתר והשמיד עשרות פירים ואמצעי לחימה רבים. במקביל חיסלה החטיבה מספר רב של מחבלים. במסגרת פעילות הכוחות במרחב, איתרו הלוחמים בשבועות האחרונים שני אתרי שיגור בהם השתמשו מחבלי ארגון הטרור חמאס על מנת לשגר טילים אל עבר שטח מדינת ישראל. בהתקפה נוספת, צוותי הצלפים של החטיבה זיהו מספר חוליות מחבלים והצליחו לחסלם. בהתקלות זו נהרג הלוחם גדעון אילני ז"ל.

צפו בפעילות חטיבה 55 בחאן יונס:

אמצעי לחימה שנמצאו בחאן יונס

אמצעי לחימה שנמצאו בחאן יונס צילום: באדיבות דובר צה"ל

אמצעי לחימה ומטענים שנמצאו בחאן יונס

אמצעי לחימה ומטענים שנמצאו בחאן יונס צילום: באדיבות דובר צה"ל

פעילות חטיבה 55 בחאן יונס

פעילות חטיבה 55 בחאן יונס צילום: באדיבות דובר צה"ל

צה"ל השמיד פירים רבים

צה"ל השמיד פירים רבים צילום: באדיבות דובר צה"ל

14:45 - דובר צה"ל מעדכן על נסיון פיגוע בחברון. מחבל ניסה לדרוס לוחמי צה"ל בעת פעילות יזומה סמוך לחברון שבחטיבת יהודה לפני זמן קצר. הכוח הגיב בירי, המחבל נפגע, נעצר והועבר לחקירת כוחות הביטחון. כוחות צה"ל פרוסים במרחב ואין נפגעים לכוחותינו.

14:00 - אזעקות בצפון: קריית שמונה ומרגליות

10:00 - דיווח לפיו חיזבאללה ירה הבוקר טיל נ"ט לעבר מוצב צה"ל בהר החרמון, אין נפגעים באירוע.

8:20 - לוחמי אוגדה 98 ממשיכים בלחימה העצימה במערב חאן יונס. לוחמי צוות הקרב של חטיבת צנחנים חיסלו במהלך היממה האחרונה מחבלים במרחב העיר בהתקלויות מטווח קצר. בנוסף מכלול האש של החטיבה הכווין מספר כלי טיס שתקפו וחיסלו מספר מחבלים במרחבים השונים. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 646 בחאן יונס זיהו מספר מחבלים בשטח. בשיתוף פעולה עם חיל האוויר, הכווינו הכוחות כלי טיס שתקף וחיסל את המחבלים.

כוחות צה"ל בעזה

כוחות צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

8:00 - בארגונים הפועלים למניעת כניסת הסיוע ההומניטרי לעזה מגבירים את המאבק ולאחר שהוצא צו שטח צבאי סגור לשני מעברי הגבול בכרם שלום וניצנה, מבטיחים בארגונים לחסום היום (ה') את נמל אשדוד.

בארגון צו 9 אומרים הבוקר כי "אנו מברכים על כל יוזמה מכל צדדי הקשת הפוליטית, כנגד הכנסת הסיוע והאספקה לחמאס, ביניהם ההפגנה היום בנמל אשדוד של צעדת האמהות וגופים נוספים. ביום הזה, אנו בתנועת צו 9 נערכים ומתכוננים לקראת המשך הפעילות כבר בימים הקרובים בעקשנות ונמרצות עד השלמת המשימה".

ההפגנות בכרם שלום

ההפגנות בכרם שלום, צילום: ארגון תורת לחימה

בחאן יונס צה"ל משדר עסקים כרגיל

7:00 - למרות הדיבורים בישראל על עסקת חטופים חדשה והשהיית הלחימה בעזה, בצה"ל משדרים עסקים כרגיל וממשיכים בפעילות העצימה במרחב חאן יונס. כוחות הקומנדו ממשיכים בפעילות בעיר מעל ומתחת לקרקע ונראה שהדיבורים על עסקה אפשרית לא משפיעים בשלב זה על הלחימה בחמאס ברצועה.

ברקע דיווחים לפיהם בחמאס דורשים את שחרו מחבלי הנוח'בה הכלואים בישראל מאז טבח ה-7 באוקטובר, הציב ראש הממשלה נתניהו שלושה קווים אדומים לעסקת חטופים. "אנחנו לא נסיים את המלחמה, אנחנו לא נוציא את צה"ל מהרצועה, ואנחנו לא נשחרר אלפי מחבלים" הבהיר אתמול נתניהו.

6:00 - תיעוד לוחמי צה"ל בחאן יונס

כוחות צה"ל בעזה

כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל בעזה

כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל בעזה

כוחות צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל