מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"מסגד אייפל": הכרזה המדאיגה מסג'עייה שהוצגה לנשיא המדינה

נשיא המדינה נפגש עם לוחמי מילואים אשר שבו מהלחימה ברצועת עזה. במהלך המפגש הוצגה לנשיא כרזה משכונת שג'אעיה ובה מגדל אייפל כשבקצהו צריח מסגד מוסלמי והסבר - כיצד החמאס יגיע לכל בית

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/24 21:10 כא בשבט התשפד

"מסגד אייפל": הכרזה המדאיגה מסג'עייה שהוצגה לנשיא המדינה
"מסגד אייפל", הכרזה המדאיגה שהוצגה להרצוג, צילום: ללא

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, נפגש היום (ד') עם לוחמי מילואים מחטיבת יפתח, אשר שבו מהלחימה ברצועת עזה, במסגרת יום עיבוד והכנה לחזרה לשגרה. במהלך המפגש, אורי, אחד הלוחמים בחטיבה, הציג לנשיא כרזה שמצא בתוך בית מגורים בשג'אעיה ובה רואים את מגדל אייפל כשבקצהו צריח מסגד מוסלמי ותחתיו מופיע תיאור המסביר כיצד החמאס יגיע לכל בית ולכל אור.

"מסגד אייפל", הכרזה שאותרה בשג

"מסגד אייפל", הכרזה שאותרה בשג'אעייה צילום: ללא

הנשיא הרצוג וכרזת "מסגד אייפל"

הנשיא הרצוג וכרזת "מסגד אייפל" צילום: ללא

"כשיצאנו ל-48 שעות התרעננות היה חשש וקושי גדול"

גולן, אחד המפקדים בחטיבה שיתף את הנשיא: "כשיצאנו ל-48 שעות התרעננות היה חשש וקושי גדול, גם מהמפגש המהיר והקצר עם המשפחות, אך בעיקר מהקושי בחזרה ללחימה בעזה. אחת התובנות הכי גדולות שלי מהמלחמה - זו שאלה שצריכה להישאל בחברה שלנו: עד כמה העובדה שאנחנו אחים תלויה בדעות שלנו?".

"תפסתי את הראש והבנתי את הפער בינינו"

גולן הסביר: "באחד הימים בעזה התפתח בינינו דיון פוליטי. אחד הלוחמים אמר לי את דעתו, תפסתי את הראש והבנתי את הפער בינינו, נתתי לו חיבוק ואמרתי לו שבעזה אני לא מבזבז אנרגיות מיותרות". גולן הדגיש: "לא חזרתי פחות אידיאולוגי מהלחימה, אבל אני חושב שאחת התובנות המשמעותיות היא שכשאני מגדיר בן אדם כאח שלי, זה בלתי תלוי במה שהוא חושב".

"אני קורא לכל מי שחוזר מהמילואים לבטא ולספר על הכאבים"

נשיא המדינה פנה אל הלוחמים ואמר: "אני רואה ויכוחים בעמים אחרים - כל מי שרוצה לנסוע לכל מיני מקומות שהוא חושב שהכל כיף שם, הוא פשוט לא מבין. נכון, קשה פה אבל אנחנו עם מדהים, ואנחנו עושים פה דברים מדהימים". עם זאת, הרצוג קרא ללוחמים: "אני קורא לכל מי שחוזר מהמילואים לדבר, להוציא את הרגש, לבטא ולספר על הכאבים, הטראומות הדאגות והחששות".