מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

המחאה נגד המשאיות לעזה עולה שלב: זאת החסימה הבאה

המאבק נגד הסיוע לעזה מחריף: לאחר שהמעברים כרם שלום וניצנה הוכרזו כשטח צבאי סגור, פעילי המחאה מתכוונים לחסום את נמל אשדוד משם יוצאות משאיות הסיוע ההומניטרי לעזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/24 19:00 כא בשבט התשפד

המחאה נגד המשאיות לעזה עולה שלב: זאת החסימה הבאה
ההפגנות בכרם שלום, צילום: ארגון תורת לחימה

לאחר שצה"ל הכריז היום (ד') על מעבר ניצנה כשטח צבאי סגור, בנוסף להכרזה דומה על מעבר כרם שלום, בארגוני המחאה נגד העברת הסיוע ההומניטרי לעזה מעלים הילוך ונערכים לקראת היעד הבא במחאה - חסימת המשאיות לעזה כבר בנמל אשדוד, עוד בטרם יעשו את דרכן אל מעברי הגבול. מארגני המחאה הסבירו כי מאות המשאיות העוברות בכרם שלום כל יום יוצאות מנמל אשדוד, ולכן הוחלט להגיע דווקא ליעד זה.

המפגינים חסמו את השיירות ההומניטריות - הוכרז שטח צבאי סגור

כזכור, בשבוע האחרון הגיעו מפגינים מכל רחבי הארץ כדי לחסום את מעבר כרם שלום שממנו עוברות משאיות הציוד ההומניטרי לעזה. בתגובה לחסימות בשבוע האחרון בצה"ל הכריזו על מעבר כרם שלום כשטח צבאי סגור, אך המפגינים לא התייאשו, והגיעו במקום למעבר ניצנה שגם ממנו נכנסת אספקה לרצועה.

מאות בני אדם הגיעו לכרם שלום למרות הצו

בתגובה לכך עדכן דובר צה"ל היום (ד') כי מפקד פיקוד הדרום חתם הלילה על הרחבת צו השטח הצבאי הסגור בציר 211 ומעבר ניצנה. במקביל לכך מאות בני אדם הגיעו למעבר כרם שלום על מנת לחסום את המשאיות, עד כה 40 מוחים נעצרו והועברו לתחנת המשטרה בנתיבות בניהם קטינים וקטינות בגילאי 14-15. בין העצורים גם יהודה די, שאחיותיו רינה ומאיה ואימו לוסי ז"ל נרצחו בפיגוע בצומת חמרה בפסח האחרון.