מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מתים מרעב? תיעוד מעזה מראה אחרת

תיעוד שעלה בחשבון הטוויטר של מדינת ישראל בערבית מגלה את האמת על המצב ההומניטרי בעזה: בסרטון נראה דוכן שווארמה ברפיח שבדרום רצועת עזה ועזתים רבים ממתינים בתור

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/24 16:43 כא בשבט התשפד

מתים מרעב? תיעוד מעזה מראה אחרת
אזרחים בעזה, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

המשבר ההומניטרי בעזה: תיעוד חדש שהתפרסם היום בחשבון הטוויטר של ישראל בשפה הערבית מציג זווית שונה למצב ההומניטרי בעזה. בתיעוד נראה דוכן שווארמה ברפיח שבדרום רצועת עזה, וסביבו המון עזתי שממתין בתור לדוכן הרחוב. לצד התיעוד המפתיע נכתב בערבית: "האם זה הרעב שהם מדברים עליו? ביקוש לשווארמה ברפיח".

המפגינים חסמו את השיירות ההומניטריות - הוכרז שטח צבאי סגור

כזכור, בשבוע האחרון הגיעו מפגינים מכל רחבי הארץ כדי לחסום את מעבר כרם שלום שממנו עוברות משאיות הציוד ההומניטרי לעזה. בתגובה לחסימות בשבוע האחרון בצה"ל הכריזו על מעבר כרם שלום כשטח צבאי סגור, אך המפגינים לא התייאשו, והגיעו במקום למעבר ניצנה שגם ממנו נכנסת אספקה לרצועה.

מאות בני אדם הגיעו לכרם שלום למרות הצו

בתגובה לכך עדכן דובר צה"ל היום (ד') כי מפקד פיקוד הדרום חתם הלילה על הרחבת צו השטח הצבאי הסגור בציר 211 ומעבר ניצנה. במקביל לכך מאות בני אדם הגיעו למעבר כרם שלום על מנת לחסום את המשאיות, עד כה 40 מוחים נעצרו והועברו לתחנת המשטרה בנתיבות בניהם קטינים וקטינות בגילאי 14-15. בין העצורים גם יהודה די, שאחיותיו רינה ומאיה ואימו לוסי ז"ל נרצחו בפיגוע בצומת חמרה בפסח האחרון.