סקר לא רק גנץ: זה האדם שהציבור ישמח לראות כראש ממשלה - יותר מנתניהו

סקר של חדשות 12 בדק על רקע האירועים האחרונים מהי מידת ההסכמה בציבור לגבי עסקת החטופים המדווחת, מה הדעה לגבי הכנסת סיוע הומניטרי, ומי המועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/24 22:06 כ בשבט התשפד

לא רק גנץ: זה האדם שהציבור ישמח לראות כראש ממשלה - יותר מנתניהו
בנימין נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רקע אירועי הימים האחרונים, סקר שנעשה בחדשות 12, חושף מה הציבור באמת חושב על אירועי הימים האחרונים. העונים על הסקר נשאלו על עסקת החטופים שהסתמנה, על הזרמת הסיוע ההומניטרי לעזה, ומי לדעתם יהיה המועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה.

גנץ, אייזנקוט, לפיד או נתניהו - התוצאות המפתיעות

המועמדים נשאלו מי לדעתם יתאים יותר לראש הממשלה, גנץ או נתניהו. גנץ הוביל פי שניים כמעט על נתניהו עם 41% מול 27% של נתניהו. בשאלה נוספת ניסו להבין מי עדיף - לפיד או נתניהו, כשגם פה זכה נתניהו לתוצאה מביכה במיוחד: 2 אחוזים בודדים מעל לפיד שקיבל 27%.

אבל המפתיעה ביותר הייתה התוצאה בהתמודדותו מול חבר הקבינט גדי איזנקוט. בעוד נתניהו זכה ל-21% מהציבור שסובר כי הוא המועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה, אייזנקוט קיבל לא פחות מ- 36%.

גדי אייזנקוט מחייך

גדי אייזנקוט מחייך, צילום: מאיר אליפור

סיוע הומניטרי ועסקת החטופים

על רקע החסימות בכרם שלום ובניצנה, הסקר בדק את שיעור התמיכה בהזרמת הסיוע ההומניטרי לרצועה. התוצאה הייתה נחרצת למדי: 72% מהנשאלים סברו כי יש להפסיק את הסיוע עד יוחזרו החטופים, ורק 21% טענו שיש להמשיך. בנוסף נבדקה דעת הציבור ביחס לפרטי העסקה המדווחת לשחרור החטופים. מתוך כלל הנשאלים, מחצית טענו כי הם מתנגדים לעסקה המדוברת, ו-35% השיבו כי הם תומכים בעסקה.