עקב הבקשה: ישראל לא נכללה בהגרלת חצי הגמר של האירוויזיון

הערב נערכה הגרלת חצאי הגמר בה נקבע באיזה חלק של האירוע תתחרה כל מדינה. בתחילת השידור הודיע איגוד השידור האירופי כי ישראל לא תשתתף בהגרלה ותשובץ ישר בחלק השני - עקב הבקשה המיוחדת של כאן

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/24 21:10 כ בשבט התשפד

עקב הבקשה: ישראל לא נכללה בהגרלת חצי הגמר של האירוויזיון
במת האירוויזיון, צילום: Review News,Shutterstock

על רקע הקריאות להחרים את ישראל מהאירוויזיון, הערב נערכה הגרלת חצאי הגמר בה נקבע איזו מדינה תשתתף באיזה אירוע. איגוד השידור האירופי הפתיע בהתחלה כשהודיע שישראל לא תשתתף בהגרלה, ותשובץ היישר בחלק השני של חצי הגמר.

תאגיד השידור חשף את הסיבה להחלטה יוצאת הדופן. חציו הראשון של הגמר נערך בערב הזיכרון ליום השואה והגבורה. בתאגיד פנו לאיגוד וביקשו שלא להשתבץ ביום הזה, כדי שהנציג הישראלי וצוותו לא יאלצו לערוך חזרות ביום השואה. במפתיע, האיגוד האירופי שכבר עמד לצידנו, הסכים להוציא את ישראל מההגרלה ולשבצה ישר בחלק השני.

מול מי תתמודד ישראל?

מול נציג או נציגת ישראל, שישתתפו בחלקו השני של חצי הגמר השני, יתמודדו נציגי אוסטריה, מלטה, שווייץ, יוון, צ'כיה, אלבניה, דנמרק, ארמניה, אסטוניה, גאורגיה, הולנד, נורווגיה, לטביה, סן מרינו ובלגיה. בחצי הגמר הראשון יתמודדו אוקראינה, קפריסין, פולין, סרביה, ליטא, קרואטיה, אירלנד, סלובניה, איסלנד, פינלנד, פורטוגל, לוקסמבורג, אוסטרליה, אזרבייג'ן ומולדובה.