התחרטו? המדינה שקוראת להחרים את ישראל מהאירוויזיון בתמיכה לא צפויה

בזמן שאיסלנד ממשיכה ללחוץ על איגוד השידור האירופי להחרים את ישראל מהאירוויזיון עקב המלחמה בעזה, המדינה גם מצטרפת לרשימת המדינות שהקפיאו את המימון לאונר"א

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/24 17:56 כ בשבט התשפד

התחרטו? המדינה שקוראת להחרים את ישראל מהאירוויזיון בתמיכה לא צפויה
האירוויזיון בישראל, צילום: אירוווזיון 2019

מדינות רבות הודיעו במהלך השבוע האחרון כי יקיאו את כספי המימון שלהן לארגון אונר"א של האו"ם עקב התחקיר שביצעה ישראל בו התברר כי עובדי הארגון סייעו לחמאס ב-7 באוקטובר ואחריו. היום (ג') הודיעה איסלנד יחד עם מדינת אסטוניה כי תצטרף לשורת המדינות ותעצור את כספי הסיוע.

אונרא, אילוסטרציה

אונרא, אילוסטרציה, צילום: Anas-Mohammed,Shutterstock

קראה להחרמת ישראל, ואף איימה שלא תשתתף בתחרות

במקביל לכך, איסלנד עדיין ממשיכה לקרוא להחרמת ישראל מהאירוויזיון עקב המלחמה בעזה. איסלנד דורשת שישראל תקבל את אותו העונש שקיבלה רוסיה בשעה שפתחה במלחמה מול אוקראינה. לאכזבתם, איגוד השידור האירופי הודיע כי אין מניעה שישראל תשתתף בתחרות עקב כך שהתחרות הינה בין גופי שידור, ולא בין המדינות עצמן.

איסלנד, שאיימה לפרוש אם ישראל תשתתף, הותירה את ההחלטה אם להשתתף בתחרות לזמר שינצח את תחרות הקדם האירוויזיון במדינתם. בינתיים שהיא מחכה להחלטה, הודיעה המדינה בצעד מפיע על הצטרפותם לחרם על אונר"א. בכך הצטרפה לארה"ב, בריטניה, גרמניה, איטליה, יפן, פינלנד, הולנד, אוסטריה, צרפת, אוסטרליה, קנדה, רומניה, ניו זילנד ושוויץ.