גלנט על המצב בצפון: הסבלנות שלנו להסדר מדיני הולכת ופוקעת

דיווחים סוריים: ישראל תקפה מוצבים צבאיים בסוריה, לאחר השיגורים לגולן | גלנט בצפון: "אם תופעל אש כנגד ישראל מלבנון, המצב בביירות יהיה הרסני" | ראש הממשלה במפגש עם חיילים בעלי: "זו זירה סופר חשובה" | בן גביר איים לפרוש מהממשלה אם עסקת החטופים המסתמנת תצא לפועל, ולפיד הציע להצטרף לממשלה במקומו. נתניהו טען: זה לא יקרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/24 15:37 כ בשבט התשפד | עודכן בתאריך 30/01/24 22:47

גלנט על המצב בצפון: הסבלנות שלנו להסדר מדיני הולכת ופוקעת
נתניהו נפגש עם חיילים בעלי, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

22:40 | לאחר שמוקדם יותר הערב זוהו שלושה שיגורים מסוריה לעבר הגולן, שנפלו בשטח פתוח סמוך לנאות גולן, המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח כי ישראל תקפה שני מוצבים צבאיים בסוריה.

19:30 | גורם מצרי אמר בראיון לאל-ערבי אל-ג'דיד בנוגע לעסקת החטופים כי "הדברים מתקדמים בכיוון חיובי", וציין כי "בין במהלך השבוע הנוכחי, נראה שיש תנועה קדימה לקראת השלמת ההסכם". במקביל הצהירו בבית הלבן, כי מתקדמים במגעים, אבל עדיין נותרה הרבה עבודה בדרך לעסקה.

גלנט: "מה שראיתם בעזה אפשר להעתיק ללבנון"

18:30 | שר הביטחון יואב גלנט קיים היום הערכת מצב מיוחדת במטרופולין חיפה בה הוא התייחס למצב המסלים בצפון. בדיון הוא הבהיר בצורה ברורה: "אנחנו צריכים לקחת בחשבון אפשרות של הסלמה רחבה - זה דבר שיכול לקרות". עוד הוסיף: "אני אומר כאן בצורה ברורה – האפשרות להסדר מדיני הולכת וממצה את עצמה. יגיע השלב שהסבלנות שלנו והיכולת שלנו לשאת בעניין הזה תפקע, וכתוצאה מזה אנחנו עלולים להגיע לפעולה כוחנית שבקצה שלה ההשלכה שלה יכולה להגיע גם למחוז חיפה, וצריך לקחת את זה בחשבון".

שר הביטחון ביקש להבהיר: "דבר אחד אני יכול לומר לכם - אם תופעל אש כנגד מדינת ישראל מלבנון, המצב בחיפה יהיה מצב לא טוב, אבל בביירות המצב יהיה הרסני, לא פחות מזה – הרסני. מה שראיתם בעזה אפשר להעתיק ללבנון, וחיל האוויר מקדיש חלק קטן מכוחו לעזה, הוא שומר בכוננות חלק גדול מכוחו על מנת להתמודד עם תרחיש צפוני, אני מקווה שלא נגיע למצב הזה, אבל אנחנו ערוכים לנושא".

גלנט בדיון בחיפה

גלנט בדיון בחיפה צילום: תקשורת שר הביטחון

נתניהו על חיסול המחבלים: "היד עוד נטויה"

17:00 | במהלך ביקורו של ראש הממשלה ביישוב עלי שבשומרון, נפגש נתניהו עם חיילי ומפקדי אוגדת איו"ש המוצבים ביישוב. במהלך המפגש הדגיש ראש הממשלה את חשיבותה של הזירה: "אנחנו בקרב שאנחנו לא נוותר על הניצחון בו, אנחנו חייבים להשיג את הניצחון. כדי להשיג את זה אנחנו חייבים לטפל בגזרות האחרות, וזו זירה שהיא לא חשובה - היא סופר חשובה. אני יודע שאתם משקיעים בזה גם בהגנה וגם בהתקפה. נדמה לי שמאז תחילת השנה, ביתר שאת כמובן מאז תחילת המלחמה, חוסלו כאן כבר חצי אלף מחבלים ועוד היד נטויה, כולל היום בג'נין".

נתניהו נפגש עם חיילים בעלי

נתניהו נפגש עם חיילים בעלי צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

בן גביר איים ונתניהו שיתף פעולה: "לא נשחרר אלפי מחבלים"

יממה סוערת במיוחד עברה על אזרחי ישראל לאחר הדיווח על עסקת החטופים המסתמנת שכוללת שחרור אלפי מחבלים והפוגה בלחימה. לאחר שלפיד שיבח את העסקה וטען כי ייתן רשת ביטחון לממשלה להוציא את הדבר לפועל, מכחיש נתניהו בביקורו במכינת "בני דוד" שבעלי: "אנחנו לא נוציא את צה"ל מרצועת עזה ואנחנו לא נשחרר אלפי מחבלים. כל זה לא יקרה".

נתניהו ולפיד

נתניהו ולפיד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בן גביר איים לפרוש, לפיד הציע את עצמו כרשת ביטחון לממשלה

כזכור, אמש דווח כי ישראל הסכימה לעסקת חטופים שככל הנראה תכלול 45 ימי הפוגה תמורת 35 חטופים בשלב הראשון, במפתח של 100-250 מחבלים לכל חטוף, לרבות רוצחים כבדים - קרי 4000-5000 משוחררים סך הכל. בנוסף, ייכנס לרצועה סיוע הומניטרי משמעותי. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הדיווחים על העסקה אינם נכונים וכוללים תנאים שאינם מקובלים על ישראל.

הרשת געשה בעקבות פרסום המתווה, ובן גביר אף איים כי יפרוש מהממשלה אם העסקה תצא לפועל. בתגובה מיהר להבטיח ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "אנחנו ניתן לממשלה רשת בטחון לכל עסקה שתחזיר את החטופים לביתם ומשפחתם. זו מחויבותנו לחטופים ולמשפחותיהם, זו התחייבותנו", הדגיש.

נתניהו על העסקה המדוברת: "כל זה לא יקרה"

זמן קצר לאחר מכן, במהלך ביקור שערך ראש הממשלה נתניהו במכינת "בני דוד" שבעלי, הדגיש נתניהו כי העסקה המדוברת לא על הפרק: "זה לא 'עוד סבב', לא עוד חילופי מהלומות, לא עוד מבצע - ניצחון מוחלט. לא פחות מזה. אני מחויב לזה, הלוחמים שלנו מחויבים לזה, והרוב המוחלט של העם מחויב לזה. אנחנו לא נתפשר על פחות מניצחון מוחלט".

"אני שומע אמירות על כל מיני עסקאות, אז אני רוצה להבהיר: אנחנו לא נסיים את המלחמה הזאת עם פחות מהשגת כל יעדיה. זה אומר חיסול החמאס, החזרת כל חטופינו, והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל. אנחנו לא נוציא את צה"ל מרצועת עזה ואנחנו לא נשחרר אלפי מחבלים. כל זה לא יקרה. מה כן יקרה? ניצחון מוחלט", חזר והדגיש ראש הממשלה.