גלנט על עתיד עזה: "ישראל תשלוט צבאית אבל לא תשלוט אזרחית"

שר הביטחון התייחס בדיון ועדת חוץ וביטחון לעתיד הרצועה, על הפעילות בג'נין אמר: "זה חופש פעולה צבאי ברמה הגבוהה" | הושמדו משגרי הרקטות מהם בוצעו השיגורים לעבר גוש דן אתמול, נמשך הלחץ על חאן יונס

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/24 11:58 כ בשבט התשפד | עודכן בתאריך 30/01/24 14:26

גלנט על עתיד עזה: "ישראל תשלוט צבאית אבל לא תשלוט אזרחית"
גלנט, היום, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

14:00 - זיהוי מחבלים על ידי רחפן וחיסולם: תיעוד מלחימת צוות הקרב של חטיבה 4 בחאן יונס

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 4 פעלו בשבועות האחרונים במרחב חאן יונס. הכוחות חיסלו מחבלים, פשטו על תשתיות טרור ואיתרו אמצעי לחימה רבים. בין היתר, אותרה והושמדה מחרטה לייצור רקטות ומשגרי רקטות שכוונו לשטח ישראל.

תיעוד מלחימת צוות הקרב של חטיבה 4 בחאן יונס צילום: דובר צה"ל

הלוחמים השתמשו ברחפני איסוף להשגת מודיעין בזמן אמת וסגירת מעגלים מהירה לחיסול מחבלים. באחד האירועים, מפעילי הרחפנים זיהו חוליית מחבלים אשר נעה לכיוון הכוחות, הלוחמים הכווינו כלי טיס והמחבלים חוסלו.

כוחות צה"ל בעזה

כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

13:30 - שר הביטחון גלנט בוועדת חוץ וביטחון: "למדינת ישראל יש שתי מטרות ברצועת עזה, ותנאי משמעותי על מנת ליישם אותן. התנאי המרכזי למימוש מטרות המלחמה: אחדות ברמה הלאומית והפוליטית".

עוד הוסיף השר בדיון: "אחרי המלחמה, כאשר היא תסתיים, אני חושב שברור לחלוטין שחמאס לא ישלוט בעזה, ישראל תשלוט צבאית אבל לא תשלוט אזרחית. כאשר מדובר על חופש פעולה צבאי, תסתכלו מה קרה הלילה בג'נין, כאשר כוח מיוחד שלנו מגיע לאן שהוא צריך ומחסל מחבלים במקום הכי רגיש שיש. זה חופש פעולה צבאי ברמה הגבוהה שלו, ועדיין אנחנו לא שולטים במקום מבחינה אזרחית".

השר גלנט בוועדה, היום

השר גלנט בוועדה, היום צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

12:00 - הושמדו משגרי הרקטות מהם בוצעו השיגורים לעבר גוש דן אתמול (ב'), במקביל, כוחות אוגדה 162 ממשיכים בלחימה בצפון ובמרכז הרצועה; חוסלו עשרות מחבלים ואותרו אמצעי לחימה רבים. חיל האוויר בהכוונת מרכז האש של אוגדה 98, תקפו והשמידו אמש באמצעות מטוסי קרב את משגרי הרקטות מהם בוצעו השיגורים לעבר גוש דן.

על פי הערכה במשגר שהושמד היו מרגמות נוספות לירי. בתקיפה נוספת, הושמד נכס צבאי של יחידת הנ"ט בחמאס. כוחות אוגדה 98 ממשיכים בלחימה במערב חאן יונס. לוחמי צוות הקרב של חטיבת צנחנים חיסלו מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה רבים במרחב. מכלול האש של חטיבה 7 הכווין כלי טיס שתקף וחיסל מספר מחבלים במרחב.

כוחות צה"ל בעזה

כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

אוגדה 162 מגבירה פעילות בצפון ומרכז הרצועה

במקביל, לוחמי אוגדה 162 ממשיכים לפעול במרחב צפון ומרכז הרצועה. במרחב שאטי, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 חיסלו מחבלים רבים ואיתרו אמצעי לחימה במרחב. בצפון הרצועה, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 5 חיסלו ביממה האחרונה מספר מחבלים. במרכז הרצועה לוחמי צוות הקרב של חטיבת נח"ל, זיהו מתוך עמדת תצפית חוליית מחבלים חמושים ב-RPG מתקדמים לעבר הכוח, כלי טיס מאויש מרחוק תקף וחיסל את המחבלים.

כוחות צה"ל בעזה

כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

גל מעצרים ביהודה ושומרון

כוחות חטיבת מנשה פעלו במקביל במחנות הפליטים טול כרם ונור א שמס לחשיפת צירים מחשש שהוטמנו מתחתם מטענים לפגיעה בכוחותינו. בעיר שכם שבחטיבת שומרון נעצרו שלושה מבוקשים. בכפר עין עריק שבחטיבת אפרים עצרו הכוחות שלושה מבוקשים, איתרו והחרימו עשרות אלפי כספי טרור. בכפר עזון שבגזרת החטיבה הושמדו מטענים שאותרו על ידי הכוחות.