מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מירב כהן: "המהלך להדחת כסיף הוא פופוליסטי" - כך תקף אותה ליברמן

על רקע ניסיון הדחתו של ח"כ עופר כסיף, חברת הכנסת מירב כהן הודיעה כי היא נגד מהלך ההדחה. "המהלך להדחתו הוא פופוליסטי". ח"כ ליברמן תקף אותה על אמירתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/24 19:49 יט בשבט התשפד

מירב כהן: "המהלך להדחת כסיף הוא פופוליסטי" - כך תקף אותה ליברמן
כסיף, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני מספר שבועות הוגשה בכנסת בקשה להדחתו של ח"כ עופר כסיף, בעקבות תמיכתו בתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג. חברת הכנסת מירב כהן מ"יש עתיד", כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי היא נגד מהלך ההדחה. "אני סולדת ומתנגדת נחרצות לדברים שהוא אומר ועושה. אגב, כמו שאני סולדת ומתנגדת נחרצות לדברים שאיתמר בן גביר וחבריו אומרים ועושים. אבל - זה לא התפקיד של חברי כנסת להדיח חברי כנסת אחרים", אמרה. ח"כ אביגדור ליברמן תקף אותה.

מירב כהן, קלאסית ופשוטה

מירב כהן, צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

מירב כהן: "המהלך להדחת כסיף הוא פופוליסטי"

עוד אמרה: "זה התפקיד של אזרחי ישראל, בבחירות לכנסת, ושל רשויות החוק, אם חבר הכנסת עובר על החוק. המהלך להדחתו הוא פופוליסטי, וכל מטרתו 'לגלגל' את האירוע לבג"צ, כדי שזה יפסול את ההדחה, ואז יוכלו להאשים אותו ב'שמאלנות/בגידה/משהו שקשור בג'ורג' סורוס'".

ליברמן: "צורם לי לראות את יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ מירב כהן שהודיעה שסיעתה תתנגד להצעתנו"

כאמור יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן הגיב לה בישיבת סיעתו: "מה שצורם לי זה לראות את יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ מירב כהן שהודיעה שסיעתה תתנגד להצעתנו, דווקא על רקע הצעת אי האמון של יש עתיד. זה כנראה לא במקרה שלפיד לא חתם על דרישתנו להדיח את כסיף, ואליו הצטרף גם בני גנץ וגדי אייזנקוט שלא חתמו על הדרישה להדיח את כסיף מהכנסת".

ליברמן. עוד מתווה

ליברמן, צילום: ללא

כזכור, לפני כשבועיים, הוגשה הבקשה להדחתו של חבר הכנסת ממפלגת חד"ש באופן רשמי לאחר שהושגו חתימותיהם של 85 חברי כנסת. המהלך גובש בעקבות תמיכתו של כסיף בתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין של האג.