מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

למרות צו האלוף - עימותים במעבר כרם שלום: אם לשני לוחמים נעצרה

גם הבוקר הגיעו אזרחים על מנת למחות נגד שיירות האספקה העוברות דרך מעבר כרם שלום. אחת הפעילות, סימה חסון, נעצרה במקום. אחייניתה של מיה גורן שנרצחה בשבי החמאס: "אין כאן שום דבר הומניטרי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/24 12:00 יט בשבט התשפד

למרות צו האלוף - עימותים במעבר כרם שלום: אם לשני לוחמים נעצרה
סימה חסון במעבר כרם שלום, צילום: ארגון תורת לחימה

למרות צו האלוף מאתמול (א') שקבע כי מעבר כרם שלום מוגדר כשטח צבאי סגור ואסור בכניסת אזרחים, גם הבוקר הגיעו עשרות מפגינים על מנת למחות כנגד משאיות האספקה שמכניסה ישראל לעזה דרך המעבר.

אחייניתה של מיה גורן במעבר כרם שלום צילום: צו 9

נעצרה סימה חסון, ממובילות המאבק

אחת ממובילות המאבק, סימה חסון שהיא גם אמא לשני לוחמים, נעצרה במעבר בעת שחסמה את משאיות הסיוע שנכנסות לרצועת עזה. חסון אמרה הבוקר: "הכנסת המשאיות זה השיח והקונספציה של השישה באוקטובר שבו שרויים עדיין נבחרי הציבור. בואו לסייע לנו לחסום את המשאיות כי רק כך החטופים שלנו יחזרו".

מאבק שחרור החטופים

מאבק שחרור החטופים צילום: Ayal Margolin,Flash90

"אנחנו פשוט מחלקים סיוע הומניטרי בלי פיקוח ובלי לדעת למי זה מגיע"

בתוך כך גם אחייניתה של מיה גורן שנחטפה ונרצחה בשבי חמאס הגיעה למקום במחאה על הכנסת המשאיות לעזה ואמרה כי "אין כאן שום דבר הומניטרי". עוד הוסיפה: "אני חושבת שזה לא הומניטרי שלא אמרו לנו שום דבר, עכשיו אנחנו פשוט מחלקים סיוע הומניטרי בלי פיקוח ובלי לדעת למי זה מגיע. אף משפחה של אף חטוף לא הולכת לדעת שהחטוף שלה קיבל סיוע רפואי, אנחנו לא הולכים לקבל כלום תמורת זה, זה פשוט הזוי".