יש לכם דרכון או תעודת זהות ביומטרית? ההטבה שרק אתם זכאים לה

במשרד הפנים מקדמים הוראת שעה לפיה בעלי דרכון ותעודת זהות ביומטרית יוכלו לחדש אותם בבקשה מקוונת ולא להגיע למשרדי רשות האוכלוסין. התעודות החדשות יהיו בתוקף ל-5 שנים בלבד מה שימנע את הכללתו בתוכנית הפטור מוויזה לארצות הברית

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 29/01/24 10:52 יט בשבט התשפד

יש לכם דרכון או תעודת זהות ביומטרית? ההטבה שרק אתם זכאים לה
דרכונים , צילום: Nati Shohat/Flash90

מלחמת חרבות ברזל גרמה לכך שחלק מלשכות רשות האוכלוסין נסגרו כאשר מנגד הביקוש להנפקת מסמכי זיהוי מתגבר. במטרה לעמוד בביקושים, מקדמים במשרד הפנים הוראת שעה לפיה בעלי תעודות זהות ודרכונים ביומטריים יוכלו להנפיק מסמכים חדשים באמצעות הגשת בקשה מקוונת, זאת בניגוד למי שאינם מחזיקים בתעודות ביומטריות שייצטרכו להגיע לסניפי רשות האוכלוסין.

תעודות הזהות והדרכונים יהיו בתוקף ל-5 שנים

הוראת השעה תחול לפי שעה לתווך של חצי שנה עם אפשרות להארכה נוספת של עוד חצי שנה ותעודות הזהות והדרכונים שיונפקו כך יהיו בתוקף של עד 5 שנים. מי שיבחר להנפיק דרכון בדרך זו לא יוכל ליהנות מהפטור מויזה לארצות הברית מאחר ואפשרות זו פתוחה בפני אזרחים ישראלים בעלי דרכון ביומטרי רגיל. בעלי דרכון ביומטרי בתוקף של 5 שנים, לא יוכלו להיכנס לארצות הברית במסלול של פטור מויזה.

ויזה לארצות הברית. צילום: Chaim Goldberg/FLASH90

הבקשה מרחוק להנפקת תיעוד תוגש באמצעות טופס מקוון שיהיה זמין במערכת ההזדהות הממשלתית של מערך הדיגיטל הלאומי ומגיש הבקשה יצלם את עצמו ויצרף את התמונה לטופס המקוון. תמונה זו תועבר לרשות לניהול המאגר הביומטרי, לבדיקה של אימות זהות במאגר הביומטרי ותאפשר לרשות למסור תוצאת זיהוי לרשות האוכלוסין.