"רק כשחזרתי מהשבי נודע לי שבעלי נרצח והבן היחיד שלי חטוף"

בראיון לערוץ 12 שיתפה ילנה טרופנוב על רגע השחרור וההבנה שבעלה נרצח ובנה עדיין שבוי בעזה: "סשה לא היה במנהרה, אבל הוא שם בעזה לצערי הרב". על תקופת השבי: "הייתה תקופה שלא היו מים, אפילו להוריד את המים בשירותים לא היה אפשר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/24 21:02 יח בשבט התשפד

"רק כשחזרתי מהשבי נודע לי שבעלי נרצח והבן היחיד שלי חטוף"
ילנה טרופנוב בעצרת להחרזת החטופים, צילום: אלדמע מילשטיין

בעוד המגעים לעסקת חטופים נוספת נמשכים, משפחותיהם של השבויים בעזה ממשיכות להילחם על מנת לראותם שוב בישראל. עבור ילנה טרופנוב החוויה קשה עוד יותר לאחר שבעצמה הייתה חטופה בעזה ושוחררה במסגרת העסקה הקודמת וגילתה רק עם שובה לישראל כי גם בנה היחיד סשה שבוי בעזה ובעלה ויטלי נרצח במתקפה האכזרית של החמאס בשביעי באוקטובר.

"היינו 15 אנשים דחוסים בחלל קטן, היה מאוד קשה לנשום"

בראיון שנתנה הערב (א') בתוכנית "6 עם עודד בן עמי" שיתפה ילנה על תקופת השבי הקשה: "הייתה תקופה שלא היו מים, אפילו להוריד את המים בשירותים לא היה אפשר. היינו 15 אנשים דחוסים בחלל קטן, היה מאוד קשה לנשום. אני מאוד דואגת לאנשים שנשארו שם, אני מאוד דואגת לשלומם. סשה לא היה במנהרה, אבל הוא שם בעזה לצערי הרב".

אלכסנדר, סשה טרופנוב, בנה של ילנה טרופנוב

אלכסנדר, סשה טרופנוב, בנה של ילנה טרופנוב צילום: אלדמע מילשטיין

"רק כשחזרתי לכאן נודע לי שבעלי נרצח ושהבן שלי חטוף"

היא שחזרה את רגעי האימה במתקפת השביעי באוקטובר: "קיבלתי הודעה מהבן שלי שפורצים את הדלת - בעלי ואני ראינו בעיניים איך המחבלים נכנסים פנימה. באותו רגע חשבתי שהסיפור נגמר. אחר כך המחבלים נכנסו אלינו, לקחו את בעלי עם המפתחות של האוטו, ואותי לקחו לעזה". היא משתפת כי לא ידעה כלום בשבי, "רק כשחזרתי לכאן נודע לי שבעלי נרצח ושהבן שלי חטוף. ברכב של הצלב האדום פגשתי את אימא שלי פעם ראשונה שוב".