חוסן לאומי מדור מיוחד

שר החינוך משעה את ההחלטה להוריד את לימודי השואה מהבגרות בהיסטוריה

משרד החינוך החליט הבוק רכי בחינוך הממלכתי לימודי השואה במסגרת הבגרות בהיסטוריה יהיו רשות ולא חובה, בעקבות המלחמה, שיכולה לייצר קשיים רגשיים מהלימוד, כעת הצהיר יואב קיש כי ישהה את ההחלטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/24 16:48 יח בשבט התשפד

שר החינוך משעה את ההחלטה להוריד את לימודי השואה מהבגרות בהיסטוריה
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר החינוך יואב קיש הנחה להשעות את ההחלטה שפורסמה הבוקר (א'), במסגרתה משרד החינוך לא מחייב תלמידי תיכון להיבחן בפרק השואה במסגרת לימוד ההיסטוריה השנה. בגלל "קושי נפשי ורגשי" שעולה אצל התלמידים כשהם לומדים חומר כזה בתקופת המלחמה. קיש הנחה "לבחון את ההחלטה מחדש".

במסגרת ההחלטה הפרק על השואה לא ירד מהחומר, אלא יהפוך לנושא רשות, דבר שיאפשר לתלמידים לבחור האם להיבחן על הפרק הזה או לבחור בפרקים אחרונים, כלומר, תלמיד יוכל לקבל תעודת בגרות מלאה בלי שלמד או נבחן כלל על נושא השואה.

ביד ושם בירכו על ההחלטה: "יד ושם מברך על החלטת שר החינוך לבחון שנית את כוונת המשרד לאפשר שלא להבחן בפרק השואה בבגרות השנה. השואה הינה מרכיב משמעותי בתולדות העם היהודי וראוי שילמד על מגוון היבטיו והשלכותיו".

" יש להעצים אצל המורים את הדרכים בהן ניתן ללמד על השואה, זאת ללא יצירת טראומה"

"אירועי ה- 7.10, והמלחמה שבעקבותיהם מציפים אתגרים רבים בפני אנשי החינוך בכלל וביחס להוראת השואה בפרט. עם זאת, על פי תפיסת יד ושם יש להעצים אצל המורים את הדרכים בהן ניתן ללמד על השואה, זאת ללא יצירת טראומה, לבנות שיח בונה ולשים דגש על אנטישמיות ומשמעותה, סולידריות, צמיחה מטראומה, חוסן ובנייה. ביד ושם פותחה חשיבה בדבר הדרכים ללמוד על השואה, גם נוכח אירועי ה-7 באוקטובר".