מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צפו: פגישה מצמררת בין הלוחם שנפצע אנושות בעזה לתורם הנדיר שהציל את חייו

לוחם צה"ל, איתן טסלר, נפצע אנושות בעת הלחימה. איתן איבד דם רב וסבל מפגיעות קשות ומסכנות חיים, אך חייו ניצלו בזכות מנת דם נדירה, שסופקה לצה"ל על ידי מגן דויד אדום, וניתנה בשטח רגעים ספורים לאחר הפציעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/24 15:09 יח בשבט התשפד

פגישה מצמררת בין הלוחם שנפצע אנושות בעזה לתורם הנדיר שהציל את חייו
המפגש המרגש בין הלוחם לתורם מנת הדם, צילום: דוברות מד"א

בתחילת נובמבר, לוחם צה"ל איתן טסלר נפצע אנושות בעת הלחימה בבית חאנון. איתן איבד דם רב וסבל מפגיעות קשות ומסכנות חיים, אך חייו ניצלו בזכות מנת דם נדירה, שסופקה לצה"ל על ידי מד"א, וניתנה בשטח רגעים ספורים לאחר הפציעה.

רק כ-10 אחוזים מהאוכלוסייה מתאימים לתרומה זו

מנת "דם מלא", מכילה גם טסיות דם ובכך נועדה לעצור דימומים קשים. רק כ-10% מאוכלוסיית תורמי הדם בישראל מתאימים לתרומה כזו, ואת מנת הדם המיוחדת שקיבל איתן, תרם גרשון פנקר, תושב רמלה. היא ניתנה בשדה הקרב בבית חאנון ע"י כוחות הרפואה של צה"ל, אשר העניקו לו טיפול רפואי תחת אש ממש בסמוך לרגע הפציעה האנושה. במלחמה הנוכחית, לראשונה בצה"ל ובעולם, ניתנו בשדה הקרב תרומות דם אמיתיות ולא רק מיובשות, כנהוג עד כה כעבור מספר שבועות ארוכים בבית החולים, בה על אף הפציעה הקשה איתן הצליח להשתקם, השבוע - במפגש מרגש, פגש את תורם מנת הדם שהצילה את חייו.

צפו ברגע המפגש בין הלוחם לתורם הדם:

"הצלת לי את החיים, אני מלא בצמרמורות" אמר בהתרגשות איתן בעת המפגש עם גרשון "מנת הדם שאתה תרמת זו המנה הראשונה שקיבלתי בשטח. ה' פועל עם אנשים ואתה האיש שהוא בחר בו. תודה גדולה לך. נתת לי הזדמנות נוספת ועשית המון בשבילי, אני מודה לך, למגן דוד אדום ולכל צוותי הרפואה שטיפלו בי. תודה רבה".

הלוחם שנפצע אנושות נפגש עם תורם מנת הדם שהצילה את חייו

הלוחם שנפצע אנושות נפגש עם תורם מנת הדם שהצילה את חייו צילום: דוברות מד"א

גרשון פנקר: "אני קורא לכולם להגיע ולתרום דם"

גרשון פנקר, תורם הדם, הוסיף: "איתן היקר עשה המון למען המדינה ומגיע לו לקבל את התרומה שלי. בימים הראשונים למלחמה ישר הגעתי לנקודת ההתרמה של מד"א, תרמתי דם והרגשתי בתוכי שבמקרה הצורך - זה יגיע לאדם הנכון. אין שמח ממני לראות שהתרומה שלי הצילה חיים בשטח. זו הייתה השליחות שלי ואמשיך לתרום דם גם בעתיד. עשיתי את החלק הקטן שלי במשימה. אני קורא לכולם להגיע ולתרום דם כדי להציל חיים".