מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

החינוך הדתי לא כלול: לימודי השואה ירדו רק בבתי ספר הממלכתיים

הבוקר נודע כי משרד החינוך הפך את נושא לימוד השואה בבחינות הבגרות השנה לנושא שאינו חובה אלא בגדר רשות | רבים יצאו נגד ההחלטה המקוממת. עכשיו מתברר שההחלטה לא תקפה למוסדות החינוך ממלכתי- דתי

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/24 16:16 יח בשבט התשפד | עודכן בתאריך 28/01/24 16:16

החינוך הדתי לא כלול: לימודי השואה ירדו רק בבתי ספר הממלכתיים
תלמידות אולפנה, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

החמ"ד מוחרג: הבוקר נודע כי משרד החינוך החליט להפוך את נושא השואה לרשות בבחינת הבגרות בהיסטוריה, מה שאומר שכל תלמיד יוכל להחליט אם ללמוד את הנושא. זאת בשל העובדה ש: "התקבלו פניות רבות מאנשי מקצוע ומהורים על כך שהעיסוק בשואה מעורר קושי רגשי ונפשי עצום בקרב התלמידים".

כעת, מסתבר שההנחיה חלה רק על תלמידי החינוך הממלכתי. בעוד שתלמידי החמ"ד יחויבו ללמוד את הנושא כרגיל. נדגיש כי מראש תוכניות לימוד ההיסטוריה בחמ"ד ובחינוך הממלכתי הם שונות וההנחיה החדשה תקפה רק על הממלכתי.

"דווקא בעת הזו עלינו לזכור בפרספקטיבה היסטורית את כל חבלי הגאולה שעבר ועובר עמנו"

בהודעה שנשלחה מטעם החמ"ד למורים להיסטוריה הבוקר נכתב כך: "הבוקר הופיעה ידיעה בתקשורת אודות ביטול חובת היבחנות בנושא השואה בבחינת הבגרות. ברצוני להבהיר כי ההנחיה הזו אינה רלוונטית ללימודי היסטוריה בחמ"ד. יחד עם זאת השנה חשוב לתווך את נושא השואה ברגישות מרבית אף יותר מבשנים קודמות (כגון חשיפה לסרטונים קשים ו/או עדויות, תמונות וכד'). למותר לציין שדווקא בעת הזו עלינו לזכור בפרספקטיבה היסטורית את כל חבלי הגאולה שעבר ועובר עמנו עד עצם היום הזה בבחינת 'בזכירה סוד הגאולה'".

יד ושם, הגיבו על הפרסום: "מברכים על החלטת שר החינוך שלא להבחן בפרק השואה בבגרות השנה. השואה הינה מרכיב משמעותי בתולדות העם היהודי וראוי שילמד על מגוון היבטיו והשלכותיו. אירועי ה- 7.10, והמלחמה שבעקבותיהם מציפים אתגרים רבים בפני אנשי החינוך בכלל וביחס להוראת השואה בפרט. עם זאת, על פי תפיסת יד ושם יש להעצים אצל המורים את הדרכים בהן ניתן ללמד על השואה, זאת ללא יצירת טראומה, לבנות שיח בונה ולשים דגש על אנטישמיות ומשמעותה, סולידריות, צמיחה מטראומה, חוסן ובנייה".