הפנייה החריגה של ראש השב"כ לשרים: "השב"כ משווע לזה"

בישיבה סגורה של הקבינט המדיני בטחוני, ראש השב"כ יצא בדרישה חריגה ודרש מהשרים להקים ועדת חקירה ממלכתית, בעיקר בעקבות הקונספירציה של טלי גוטליב: "כך יהיה סוף לכל השקרים והקונספירציות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/01/24 18:32 יז בשבט התשפד

הפנייה החריגה של ראש השב"כ לשרים: "השב"כ משווע לזה"
רונן בר, ראש השב"כ, צילום: Moshe Shai/Flash9

כמעט ארבעה חודשים מאז תחילת המלחמה, וקולות רבים דורשים כי תוקם ועדת חקירה שתבדוק את התנהלות הממשלה וגורמי הביטחון בימים שקדמו לאסון. הקוראים לועדת החקירה קיבלו תומך לא צפוי- ראש השב"כ רונן בר. במהלך ישיבת הקבינט המדיני- בטחוני הפציר בר בשרים להקים ועדה שתחקור את המחדל, כך פורסם אמש (ו') בחדשות 12.

בדיון הסגור הוא דרש: "אני מבקש מכם: תכריזו על ועדת חקירה ממלכתית. עוד היום. הציבור משווע לזה, והשב"כ משווע לזה. כך יהיה סוף לכל השקרים והקונספירציות". בר התייחס לציוץ של חברת הכנסת טלי גוטליב והזהיר: "פרסום זהות לוחמים זהו מדרון חלקלק עבור לוחמי מוסד, שב"כ ואמ"ן. אני מבקש מכם לעזור לנו, לגנות את זה, לטפל בזה. אלה הלוחמים אשר אתם שולחים לקרב. אם לא נטפל עכשיו - זהות לוחמינו תהיה הפקר".

טלי גוטליב פירסמה קונספירציה - רונן בר זעם

כזכור, חברת הכנסת מטעם הליכוד שיתפה השבוע קונספירציה על קשר בין בעלה של שקמה ברסלר ויחיא סינוואר. ראש השב"כ שיגר בתגובה מכתב חריף ליו"ר הכנסת, ליו"ר ועדת החוץ והביטחון, ליועמ"שית לממשלה ולמזכיר הצבאי של ראש הממשלה ובו תקף את התנהלותה של גוטליב.

"מעשיה של חברת הכנסת גוטליב הינם מעשה עבירה מובהקים ועל פני הדברים הם מהווים גם עוולה אזרחית, אולם פנייתי מתמקדת בפגיעה בביטחון המדינה, אשר בוצעה ביודעין ובמכוון, ובהעמדתו של עובד שירות ובני משפחתו בסיכון לחייהם ולשלומם", טען בר במכתב ודרש כי המשעה יטופל בהתאם.