מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מדינות הקפיאו את הסיוע לאונר"א, העזתים מפגינים נגד חמאס | סיכום חדשות השבת

צה"ל תקף בעזה ובלבנון, ארבעה מפעילי חיזבאללה חוסלו | תיעוד חריג של המוני עזתים בחאן יונס מפגינים כנגד חמאס | מדינות רבות משכו את הסיוע הכספי שסיפקו לאונר"א עקב חקירת העובדים שעל פי החשד השתתפו במתקפת חמאס

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/01/24 18:08 יז בשבט התשפד

מדינות הקפיאו את הסיוע לאונר"א, העזתים מפגינים נגד חמאס | סיכום חדשות השבת
הכוחות בחאן יונס, צילום: דובר צה"ל

17:24 | מטוסי קרב של צה"ל תקפו מספר מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו, עמדה צבאית ומבנה צבאי במרחבים בליידא ומרווחין, אשר שימשו את מחבלי הארגון לצד תשתית טרור נוספת במרחב עייתא א-שעב.

כמו כן, בהמשך להתרעה על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ מוקדם יותר היום, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה בשטח לבנון שעל פי החשד עשתה את דרכה לשטח הארץ. בנוסף, במהלך היום זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לצפון הארץ.

המוני עזתים בחאן יונס מפגינים נגד חמאס

17:00 | מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, מפרסם היום (שבת) באמצעות עמוד הפייסבוק של היחידה בשפה הערבית, "אלמונסק", תיעוד חריג מלב הרצועה. בעת פינוי המוני עזתים במסדרון ההומניטרי, אתמול בחאן יונס, הם יצאו בקריאות: "העם רוצה להפיל את חמאס".

התיעוד מגיע מתוך המסדרון ההומניטרי המאובטח שנפתח בימים האחרונים ממערב חאן יונס ומאפשר תנועה של תושבי הרצועה מערבה לאזור ההומניטרי אל-מוואסי. ציר הפינוי נפתח על ידי צה"ל, כדי לאפשר מעבר מאובטח של אזרחים, תוך המשך הלחימה מול ארגון הטרור חמאס.

"בימים האחרונים אנו רואים יותר ויותר עדויות של ביקורת פומבית שמשמיעים תושבי עזה נגד ארגון הטרור חמאס", אמר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, "תושבי הרצועה מעדיפים ובצדק את טובתם ואת ביטחון ילדיהם על פני המשך ההתעצמות הצבאית של חמאס ופעולות הטרור שפוגעות בהם ובעתידם".

בעקבות חקירת עובדי אונר"א- מדינות רבות מקפיאות את המימון לארגון

15:00 | בעקבות חקירת האו"ם בחשד למעורבות סוכני אונר"א במתקפת ה-7 באוקטובר, מספר מדינות הודיעו כי יקפיאו את כספי הסיוע לארגון. בין המדינות: פינלנד, בריטניה, ארה"ב, קנדה ואוסטרליה. "אנחנו מזועזעים מהטענות ומפסיקים על מימון עתידי של אונר"א בזמן בדיקת ההאשמות הללו", נכתב בהצהרת משרד החוץ הבריטי.

אמש (ו') הודיעה אונר"א כי היא פתחה בחקירה בחשד שכמה מעובדי הסוכנות היו מעורבים במתקפת ה-7 באוקטובר, והדגישה כי ניתקה את הקשר עם אותם עובדים. ראש אונר"א פיליפ לזריני אמר כי התרת חוזיהם של העובדים הייתה אחרי שישראל סיפקה מידע על מעורבותם במתקפת הטרור. לזריני טען כי הדין ימוצה עם "כל עובד אונר"א שהיה מעורב במעשה טרור", בכלל זה באמצעות הליכים פליליים. בהמשך דיווחה ארה"ב כי מדובר ב-12 עובדים.

צה"ל תוקף בעזה ובלבנון

11:30 | לוחמי צוות הקרב של עוצבת הקומנדו פשטו על מוקדי טרור במערב חאן יונס. הלוחמים חיסלו חוליות נ"ט ומחבלים, השמידו תשתיות טרור ואיתרו אמצעי לחימה רבים. בשבוע האחרון לוחמי עוצבת הקומנדו חיסלו למעלה מ-100 מחבלים.

23:30 | לאחר מספר אזעקות לגליל המערבי, צה"ל תקף בלבנון וחיזבאללה הודיע על מותם של ארבעה מפעילי הארגון.