מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הטרור הפסיכולוגי נמשך: חמאס פרסם תיעוד של שלוש חטופות

הטרור הפסיכולוגי של חמאס: הארגון הרצחני פירסם תיעוד של שלוש חטופות, בישראל הוחלט שלא לשתף פעולה ולהימנע מפרסום התיעוד | בסרטון ניתן אות חיים ראשון מקרינה ארייב, דורון שטיינברכר ודניאלה גלבוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/24 16:27 טז בשבט התשפד

הטרור הפסיכולוגי נמשך: חמאס פרסם תיעוד של שלוש חטופות
החטופות שהופיעו בסרטון החמאס, צילום: ללא

החמאס ממשיך בלוחמה הפסיכולוגית והיום (ו') העלה לרשת תיעוד של שלוש חטופות ובו הן קוראות לשחרורם. בסרטון ארניות החטופות קרינה ארייב (19), דורון שטיינברכר (31) ודניאלה גלבוע (19). בישראל החליטו שלא לשתף את הסרטון כדי לא לסייע לוחמה של הארגון הרצחני. נציין כי לא ברור מתי צולם התיעוד, וכי ככל הנראה החטופות אולצו להצטלם ולהעביר את מסרי חמאס תחת איומים.

התזמון - שעות לאחר הכרעת בית הדין של האג

התזמון של הסרטונים הוא לא מקרי, והוא קורה שעות ספורות לאחר פרסום הכרעת הדין של בית הדין האג שלא לחייב את ישראל לעצור את המלחמה. בחמאס מנסים להפעיל לחץ על ישראל להסכים לעסקת חטופים במחיר עצירת המלחמה ושחרור של לפחות מאה מחבלים על כל חטוף.

כזכור, לפני שבועיים חמאס העלה לרשת תיעוד של שלושה חטופים ובו הם קוראים לשחרורם. בסרטון נראו החטופים נועה ארגמני, יוסי שרעבי ואיתי סבירסקי. מאוחר יותר קיבוץ בארי הודיע על הירצחם של שני החטופים יוסי שרעבי ואיתי סבירסקי בידי חמאס.